Anonym (Machiavelli) skrev 2022-01-10 20:23:35 följande:
Om du tränar och håller dig fit då borde du säga det till honom att det stör dig att han har låtit sig förfalla. Den biten med torrhet går också att lösa med kommunikation. Har det funntis äkta attraktion en gång borde det gå att väcka den til liv. Det där med kyssar, har du någonsin förklarat för honom hur du vill ha det?
Inga gemensamma barn gör det förvisso lättare att göra slut och börja om. Men det är normalt med prövningar i ett förhållande. Jag förstår att du förväntar dig inte heller att allting ska alltid vara dans på rosor, du bara undrar om vad du har är värt att kämpa för. Till mig låter det som att ni är båda trötta och har börjat glida isär men inte alls hopplöst.
Ja, jag tränar regelbundet och han brukar ofta säga att min kropp är väldigt fräsch och fin och brukar då ?skämta? om sin kropp, att han blivit tjock och borde träna, men att han slutat med sånt.
Jag försöker uppmuntra honom till att komma igång igen och ta tag i kroppen. Både för att hålla sig i form rent utseendemässigt och för hälsan.
När det gäller kyssarna så har jag försökt, men han har liksom ingen spelkänsla. När vi liksom är i slutet av en kyss, på väg att stänga munnen, då öppnar han helt plötsligt sin mun och sticker in sin tunga i min halvöppna mun. Tungan är alltid stel och hård, som att få in en torr pinne i munnen.
Debatterna och diskussionerna har jag försökt prata om många gånger, att det kan vara intressant ibland eller en stund. Men det vore trevligt att variera samtalen. Men han är inne och diverse diskussionstrådar och då är det alltid något nytt att diskutera.
Kanske har vi glidit ifrån varandra mer än bara bristen på attraktion?!