• Anonym (Pelle)

Stanna eller gå? Attraheras inte av min man

Anonym (Cajsa) skrev 2022-01-10 19:29:52 följande:

Ja jag har varit attraherad av min man. Men dålig på att kyssas har han ju alltid varit.

Varför är du inte attraherad längre ? Har han förändrats på nåt vis ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Cajsa) skrev 2022-01-10 20:00:52 följande:

När det gäller det rent fysiska attraktionen så har han slutat ta hand om sig. Tränar inte längre och har gått upp en del i vikt, bryr sig inte längre om sitt utseende. Liksom tappat stilen.

När det gäller honom som person så har han helt snöat in på samhällsdebatter och politik. Har gått från en rätt avslappnad person, självklart med bra värdegrund och principer, till en väldigt politiskt korrekt person där allt ska debatteras och diskuteras. Jag kan tycka att det är intressant och viktigt, men jag vill gärna ha lite lättsamt surr och skratt emellanåt också.

Då förstår jag precis varför du har tappat attraktionen. Det hade jag också gjort om min partner slutade ta hand om sig själv. Låter jobbigt med debatterna också...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Anna anakonda) skrev 2022-04-17 11:31:20 följande:

Jag slutade att attraheras av sambon, började reta mig mer och mer på honom. Vad ha sa, hur han åt, ja allt.

Inte blev det bättre av att han blev tjock om magen, som en stor lurvig jäst bulldeg och hårlösa ben.
    Sen la han till med världshistoriens fulaste skägg.

Och som om inte det räckte, efter TIO år ihop börjar han plötsligt brakskita, rapa och skita utan att lägga i papper först... plums, braaaak... och är sitter jag med hallen emellan och äter frukost.

En dag fick jag nog. Helt jäkla tvärnog.
    Som tur var hade jag stått i bostadskö i många år så jag sökte en lägenhet, fick den och tackade för mig.

Det är länge sedan jag har haft det så bra som jag har nu!
    Jag förstår dig. Så oattraktiv han lät.  
    Det är dock typiskt kvinnor att bli som en stor bulldeg. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Anna anakonda) skrev 2022-04-17 12:24:17 följande:
    Vad jag har noterat tenderar båda könen att fallera efter några år i ett förhållande. 
    Sluskar till sig och blir oattraktiva.

Sen gnäller de ett tag, separerar och börjar om, det går ett par år........... igen och igen och igen.

Själv tror jag att mitt singelliv kommer pågå länge, jag har inte den minsta lilla lust att ingå i något förhållande igen.
    Så sant som det är sagt. Amen.
Svar på tråden Stanna eller gå? Attraheras inte av min man