• Anonym (Cajsa)

Stanna eller gå? Attraheras inte av min man

Jag är gift sedan 9 år. Vi har haft det mestadels bra dessa år, men på senare tid har jag börjat känna att något fattas. Jag älskar min man och vi har ett jättebra sexliv, men jag attraheras verkligen inte av honom. Jag längtar efter att känna attraktion och passion. Längtar efter att kyssas, men min man är så gräsligt dålig på att kyssas att jag inte vill ha mer än pussar av honom.

Sexet är som sagt riktigt jäkla bra, men det har inte längre något med attraktion att göra. Jag har helt enkelt en sexdrift och med honom vet jag att det är bra. Jag fantiserar ofta om att vara med någon annan.

Så, jag lever med min bästa vän, vi har bra sex och han är min stora trygghet. MEN jag attraheras inte av honom och vill inte kyssas. Vad gör man?

(Barn finns i bilden, men inga gemensamma)

• Svar på tråden Stanna eller gå? Attraheras inte av min man
  • Anonym (Cajsa)
    Anonym (ingångna tofflor) skrev 2022-01-10 19:06:26 följande:

Samma här fast fler år.

Jag har bestämt mig för att stanna. Chansen att hitta en bättre man ser jag som liten och den där första galna attraktionen kommer ändå aldrig att vara, även om jag hittar den en gång till.

Och orkar man verkligen gå igenom hela proceduren igen? Att gå in en ny relation, komma överens om allt, nya släktingar, nytt folk som ska pusslas ihop på storhelger och semestrar? Ibland är de ingångna tofflorna de skönaste.

Jag känner mig förbi vägskälet och min man förtjänar bättre än att bli lämnad för en fantasi och ett frågetecken.

Men du är yngre och utan barn, och kan klart känna annorlunda.

Nja, inte så värst ung ändå. 40 år och ett barn, bara inga gemensamma.

Jag förväntar mig inte samma förälskelse och attraktion som i början, men det vore liksom härligt om man kunde känna något mer än såhär. Att ha sex och tänka på andra?

Men som någon annan skrev, gräset är kanske inte grönare någon annanstans. Men samtidigt är det kanske inte schysst att hålla kvar vid något bara för att det är tryggt och enkelt.
  • Anonym (Cajsa)
    Anonym (Machiavelli) skrev 2022-01-10 19:15:54 följande:

Om du ska vara helt ärlig, har du någonsin attraherats av din man?

Ja jag har varit attraherad av min man. Men dålig på att kyssas har han ju alltid varit.
  • Anonym (Cajsa)
    Anonym (Pelle) skrev 2022-01-10 19:41:35 följande:

Varför är du inte attraherad längre ? Har han förändrats på nåt vis ?

När det gäller det rent fysiska attraktionen så har han slutat ta hand om sig. Tränar inte längre och har gått upp en del i vikt, bryr sig inte längre om sitt utseende. Liksom tappat stilen.

När det gäller honom som person så har han helt snöat in på samhällsdebatter och politik. Har gått från en rätt avslappnad person, självklart med bra värdegrund och principer, till en väldigt politiskt korrekt person där allt ska debatteras och diskuteras. Jag kan tycka att det är intressant och viktigt, men jag vill gärna ha lite lättsamt surr och skratt emellanåt också.
  • Anonym (Cajsa)
    Anonym (Machiavelli) skrev 2022-01-10 20:23:35 följande:

Om du tränar och håller dig fit då borde du säga det till honom att det stör dig att han har låtit sig förfalla. Den biten med torrhet går också att lösa med kommunikation. Har det funntis äkta attraktion en gång borde det gå att väcka den til liv. Det där med kyssar, har du någonsin förklarat för honom hur du vill ha det?

Inga gemensamma barn gör det förvisso lättare att göra slut och börja om. Men det är normalt med prövningar i ett förhållande. Jag förstår att du förväntar dig inte heller att allting ska alltid vara dans på rosor, du bara undrar om vad du har är värt att kämpa för. Till mig låter det som att ni är båda trötta och har börjat glida isär men inte alls hopplöst.

Ja, jag tränar regelbundet och han brukar ofta säga att min kropp är väldigt fräsch och fin och brukar då ?skämta? om sin kropp, att han blivit tjock och borde träna, men att han slutat med sånt.

Jag försöker uppmuntra honom till att komma igång igen och ta tag i kroppen. Både för att hålla sig i form rent utseendemässigt och för hälsan.

När det gäller kyssarna så har jag försökt, men han har liksom ingen spelkänsla. När vi liksom är i slutet av en kyss, på väg att stänga munnen, då öppnar han helt plötsligt sin mun och sticker in sin tunga i min halvöppna mun. Tungan är alltid stel och hård, som att få in en torr pinne i munnen.

Debatterna och diskussionerna har jag försökt prata om många gånger, att det kan vara intressant ibland eller en stund. Men det vore trevligt att variera samtalen. Men han är inne och diverse diskussionstrådar och då är det alltid något nytt att diskutera.

Kanske har vi glidit ifrån varandra mer än bara bristen på attraktion?!
  • Anonym (Cajsa)
    Anonym (Machiavelli) skrev 2022-01-11 00:15:42 följande:

Hm, det är inte så att du redan är otrogen och letar efter all möjliga fel för att urskulda sig?

Det här med kysset låter lite så

Nej, jag är intre otrogen. Enda anledningen till otroget skulle i så fall vara för att kyssas, sexet på hemmaplan är väldigt bra och därför inget jag behöver leta på annat håll.

Mina alternativ som jag ser ett är att lämna och träffa någon jag trivs bra med, där jag även kan känna attraktion och få kyssas. I bästa fall är sexlivet lika bra som det jag har nu.

Eller också stanna och nöja mig med att jag inte är attraherad och inte vill kyssas. Men att jag är trygg i relationen och, för det mesta, trivs med min man.
  • Anonym (Cajsa)
    Anonym (AF) skrev 2022-01-10 22:51:50 följande:

Låter som att du låter stenen ligga kvar i skon då du tycker att det är jobbigt att ta av skon och knyta om den igen, det kanske är kallt ute också och du behöver ta av vantarna för att kunna knyta upp skorna. Du har ju vant dig vid att det skaver lite. 

Det är väl ett ok val om man inte har så långt kvar att gå, annars verkar det dumt att låta stenen vara kvar med motiveringen "det  kommer säkert komma in en ny sten i skon om jag tar bort den här".

Jag trivs bäst utan sten i skon.

En riktigt bra liknelse på inlägget om att stanna av praktiska skäl :) Tack för perspektiv
Svar på tråden Stanna eller gå? Attraheras inte av min man