Inlägg från: Lilith81 |Visa alla inlägg
  • Lilith81

Ni som ska föda i jan el feb

Jag är i vecka 34, kommer göra planerat snitt 16 februari.

Är väldigt trött, sover dåligt pga nattliga toabesök och dessutom stress på jobbet nu innan föräldraledigheten, har extremt mycket jobb som jag behöver få gjort innan vikarien tar över. Har vabbat mycket i höstas och jobben samlas på hög.

Så jag hinner inte tänka så mycket på att vi snart får bebis, haha.

Har gått upp 2 kg och mår bra för övrigt. Verkar vara en ganska lugn bebis.

• Lilith81
    Mimi93 skrev 2022-01-10 16:41:42 följande:

Hur gör ni som har barn på förskolan? Skickar ni barnen eller håller ni dem hemma?

Vet inte hur man ska tänka, vill inte att min 3-åring ska bli sjuk och ta med någon smitta hem nu när jag har så lite kvar till förlossningen?

Jag har två förskolebarn, jag vet inte riktigt hur vi ska göra sen, men det lutar åt att de får gå kvar på förskolan 15 tim/v.

De är så pass stora att de inte sover eller vilar något alls under dagen, och de är väldigt aktiva.
  • Lilith81
    Gasellen87 skrev 2022-01-27 10:26:00 följande:

Hur går det för er alla? Någon som fått ännu? Här är det runt 4 veckor til bf. Bebis är fixerad och ligger väldigt djupt ner i bäckenet. Jag är ändå helt säker på att gå över tiden igen precis som det de andra tre. 

Knappt 3 veckor kvar här, var hos bm tidigare i veckan,  och bebisen är fixerad.
  • Lilith81

Kan inte citera.
    Gasellen87:   Jag känner mig inte redo än, har planerat snitt 16/2, och hoppas det inte drar i gång tidigare! 
    Har en hel del kvar att fixa med, tex röja ut en klädkammare där bebisen ska ha sina grejer.  Skaffa babyskydd till bilen. 
    Bebiskläderna är fortfarande på vinden,  väskan är inte packad, kläderna inte tvättade osv. 
    En veckas fixande "försvann" pga covid i familjen, och nu har jag passat på att få foglossning dessutom.
    Har varit jätteseg med att fixa, förbereda och köpa saker denna graviditeten, jämfört med de andra, och nu kryper det allt närmare! 
    Längtar såklart till bebisen är här, men känner mig lite stressad.  

• Lilith81

Hur går det för er? 
    Min förlossning startade tidigare än beräknat, och det blev akut snitt.
    9 februari kom vår flicka,  ett helt perfekt litet underverk! 

• Lilith81
    Anonym4848 skrev 2022-02-20 00:29:19 följande:
    Här började vi också tidigare. BF 13/2. På kvällen den 4/2 satte det igång med buller och bång kl 19.00. Kände ingenting fram till dess. Värkarna blev snabbt väldigt intensiva. Jag var så inställd på ett utdraget förlopp som förstföderska. Kl. 21.30 gick det inte mer hemma, så då åkte vi in. När vi kom in var jag 9 cm öppen med buktande hinnblåsa, så sjukt haha! Strax efter midnatt kom hon Hjärta 
    Grattis! 
  • Lilith81
    Anonym4848 skrev 2022-02-20 01:49:55 följande:
    Tack detsamma! Varför blrv det snitt för er till slut? 
    Det skulle bli planerat snitt 16/2,  så när förlossningen startade i förväg fick de göra akut snitt istället. 
  • Lilith81
    Gasellen87 skrev 2022-02-20 17:09:09 följande:

Stort grattis till era bebisar! Bf i veckan som kommer här och än är det lugnt. Räknar med att gå över som vanligt.. de andra är födda bf +10, 13 och 15. Så det blir troligen en marsbebis. Längtar något fruktansvärt nu och så nyfiken på vem som ligger där inne.

Visste ni innan vad ni skulle få? Hoppas allt gick bra och att ni börjat landa. Var det första barnet för er båda? 

Tack!
    Vi hade inte tagit reda på könet i förväg, så det var så spännande! 
    Fjärde barnet för oss :)    
Svar på tråden Ni som ska föda i jan el feb