• Mimi93

Ni som ska föda i jan el feb

Är beräknad 28/1 med andra barnet. Vissa dagar känner jag mig lugn och vissa dagar vill jag bara gråta av nervositet?ser inte fram emot smärtan! Men vill ju träffa lilla killen så är väldigt förväntansfull samtidigt :)

Har förvärkar och sammandragningar sen några veckor tillbaka. Packade klart BB-väskan ikväll :)

Hur förbereder ni er bäst inför förlossningen?

• Mimi93

Hur gör ni som har barn på förskolan? Skickar ni barnen eller håller ni dem hemma?

Vet inte hur man ska tänka, vill inte att min 3-åring ska bli sjuk och ta med någon smitta hem nu när jag har så lite kvar till förlossningen?

• Mimi93

Tack för svar! Det lutar åt att vi håller honom hemma, vill verkligen inte bli sjuk inför förlossningen. Han är relativt lätt att underhålla hemma med lite lek och promenader. Vill bara inte att det ska påverka honom negativt, att han hamnar efter på något sätt men det kanske inte är någon fara.

• Mimi93

Födde 15/1, blev igångsatt pga blödningar. Var så himla nervös men allt gick bra! Nu myser vi och försöker bestämma namn 

• Mimi93
    Gasellen87 skrev 2022-01-28 07:16:42 följande:
    Grattis! va skönt att allt gick bra! När hade du bf? Nä, det där med namn är så svårt! hade ni förslag innan? 

Tack! :) Jag hade bf idag 28/1. 

Vi hade med oss två namn och tänkte att det skulle bli enkelt när han väl kom ut men det blev ju bara svårare. önskar nästan att vi hade bestämt innan han kom haha 

• Mimi93
    Gasellen87 skrev 2022-01-28 11:31:32 följande:
    Det är svårt, jag tycker inte alltid namnen passar när man väl är där heller. 
    Nej precis, och nu är det en jobbig beslutsångest?usch. 
Svar på tråden Ni som ska föda i jan el feb