Foliehattar o covid-19-vaccin
När du drar upp tjeornbyl igen drar jag gärna upp Estonia och Sverige igen och pekar på att det där hör inte ihop med vaccin utan är enstaka företeelser utan samband. Jag tror personligen att sputnik kommer att godkännas och eventuellt upphandlas (varför har det redan gjort det i vissa europeiska länder annars)? Vaccinet hann inte redovisa en fas tre studie innan användning i likhet med andra vaccin som också togs fram samtidigt varav vissa senare drogs tillbaka. Men ändå är det enbart de som producerar sputniks vaccin som blir ifrågasatta kring detta och att det är totalt SJÄLVKLART att alla SKA vaccinera sig helst igår med det enda tillgängliga vaccin som finns här och nu oavsett bakgrund det är TOTALT riskfritt, det kan gemene man gp i graven för och ifrågasätter man detta är man tydligen en foliehatt eller en vaccinationsmotståndare i största allmänhet.
Varför diskuterar du bara sputnik-vaccinet? Ämnet var ju konspirationsteorier. Kanske antyder du i första stycket något sånt, men då får du faktiskt vara tydligare. Jag hänger inte med.
Om Estonia inte hör till ämnet, varför tjatar du om det igen då?
Och det är obegripligt vad du vill säga i andra stycket. Du blandar ihop allt och man vet inte vad du syftar på. Vilket vaccin hann inte redovisa en fas tre studie? Sputnik? Och vad menar du med det? Att det därför inte godkänts av EU?
Vaddå det är självklart att alla ska vaccinera sig med det enda tillgängliga vaccin? Det har väl funnits 4 stycken? Okej, nu används mest två.
I början fick man vilket som helst av dessa, eftersom det inte fanns så gott om vaccin att folk skulle ha kunnat välja. Man måste ju också förvara dem på rätt sätt och det är inte självklart att alla finns på alla ställen.