Flaskhals skrev 2022-01-08 17:42:41 följande:
Om ändå min unge hade somnat i babygymmet.. som med det mesta så ligger hon ett tag men blir alltid gnällig och skrikig, väcker sig själv ur sin ro när ingenting händer, även om hon är trött. Tror inte det finns något rätt eller fel här så ni gör säkert det rätta som fungerar för er;)
Ska dock testa linda in henne i en filt de gånger jag ser hennes ögonlock stängas något. Tyvärr har hon tidigare då vaknat till så fort jag rör vid henne men värt att testa igen. Misstänker du inte behöver rapa efter sådana gånger?
Detta har inte funkat för oss sen start , men nu funkar de. Förut vakna hon till och grät så fort man rörde henne som du beskriver.
Jo vi måste rapa henne, annars gråter hon efter 5-10 minuter när vi lägger henne. Förut var hon väldigt svår att rapa och dom "klassiska trixen" funkar inte för oss, men när vi sätter henne i "sitt ställning" i knät med jätte rak rygg kommer rapen direkt, det är enda som funkar för oss. Sen går vi snabbt och lindar in henne i filt (som vi förberett innan) liiiite gråt/gnäll kommer ibland, me nappen och white noise funkar för oss! :)
Bärsele har många nytta av, men du kanske har testat redan. För oss, nej.. Hon gillar inte bärsele alls. Men många gillar den :)