Bebis kan inte slappna av vid sövandet
Hej, min bebis är otroligt svårsövd och otroligt lättväckt och det tär givetvis på krafterna och energin. Problemet är att hon har otroligt svårt att koppla av. Hon är trött och ger alla sova-signaler men in i det sista kan hon lixom inte släppa taget riktigt. Hon blundar och tystnar från gråten men sen slänger hon med huvud/kropp och vaknar igen -och fortsätter på samma sätt i evighet.
Vi har testat allt vi kan komma på och jag behöver tips om andra som haft liknande situationer!
Bebis är nu 4 månader och har i princip alltid varit såhär. Vi har testat vita filt runt om för att få ner sprattlandet men då fortsätter hon med huvudet. Att vänligt men bestämt hålla i huvudet (el kropp) fungerar ej då hon blir arg.. Somna i famn, vagga, sleepytroll etc etc fungerar ej. Vagnen är ett säkrare kort men kan även den (ibland) ta lång tid innan hon sover.
Försöker givetvis tajma hennes sovklocka men vi lyckas helt enkelt inte. Antingen börjar vi för tidigt eller försent, antar jag då vi inte har lyckats?
Tar gärna emot erfarenheter och tips!