Anonym (Många) skrev 2022-01-05 16:24:32 följande:
Om du visste hur många trådar det finns här ang samma sak. Och till 99% har det inte inneburit m.f. Vänta en vecka till med nästa test. Då bör det ha slagit om.
För mig har det inte ökat, väldigt förvirrande men samtidigt har jag läst att för vissa ökar det inte och allt gått bra ändå. Känns jobbigt.
svansmamman skrev 2022-01-05 16:47:56 följande:
Jag tycker inte du ska stirra dig blind på veckorna just nu, dels då det inte gått en vecka mellan testtillfällena och dels då du inte tagit det senaste med morgonurin. Om jag inte missminner mig är veckoindikatorn endast tillförlitlig om man testar med morgonurin, så bara där faller det.
Så testa på nytt när det gått en vecka från det första testet och använd då morgonurin. När testen inte ökat för mig inom en vecka, vilket varit tre gånger, har det alltid inneburit missfall/MA. Men det tycker jag inte att du ska oroa för dig ännu mot bakgrund av det jag skrev ovan.
Jag håller tummarna för att testet ökat vid nästa testtillfälle!
Har nu testat med en veckas mellanrum, testade förra gången och testet visar samma, 2-3.
Kvinna1989 skrev 2022-01-05 16:52:12 följande:
Asså vet oron men.. Jag fick först "3+" när jag var i vecka 7+0, så som någon sa, stirra inte för mycket på veckorna.
Tex ökningen kan komma snabbt, jag hade "gravid 1-2" först flera gånger (fick aldrig "2-3" utan hoppade plötsligt över till 3+.
Har en frisk 3,5 månaders brevid mig :)
Ok, vad skönt att höra! Jag ska vara i 6 plus 2 om man räknas från senaste mensens första dag. Önskar jag inte hade kollat vilken vecka jag var i, känns bara jobbigt nu.
Fler som har erfarenhet av dessa tester?