felix le chat skrev 2022-01-04 21:10:09 följande:
ok du får nog vara realist om du återvänder.
är du katolik ?
Om ja så kanske din församling kan kontakta församlingen i stockholm och se
om någon har bostad att hyra ut. Vet flera från Italien, Portugal mm som fått boende den vägen. bara ett tips.
Jo, jag är realistisk, jag hör mig om bara. Jag vet ju inte ens om jag kommer att flytta, haha.
Nej, jag är inte katolik, men tack för tippset i alla fall, det finns ju kanske n
ågon annan som läser det och har nytta av det.
Anonym (Mindre) skrev 2022-01-04 21:19:21 följande:
Det beror på hur litet vi pratar om. Jag bodde i Ödeshög förr och stortrivdes. Valfri ort i västra småland. Nån mindre utmed E 4:an norröver.
Hmmmm, allts
å teoretisk kan det vara hur lite som helst, fast med tanke på att jag inte ska skaffa bil borde det inte vara för lite, så att allt man behöver i vardagen (plus saker som tex. en simhall) finns i staden och man kan lätt ta sig till en större stad om man tex. vill gå på teater någon gång.
Anonym (Via) skrev 2022-01-04 22:21:33 följande:
Börja med att söka jobb i småstäder och flytta till det ställe som kan erbjuda dig ett jobb. Många kommuner ger förtur i bostadskön för folk utifrån som fått jobb i kommunen och småstäder har mycket rimligare hyror. Och du behöver inte bil heller för det är så litet att du kan cykla överallt (om du är pigg o frisk).
Fundera över om du vill bo vid kusten eller inlandet och vilken landsände du föredrar. Sen går du in på Platsbanken och börjar leta.
Har du inget som knyter dig till någon särskild plats kan du ju unna dig att söka jobb på fantastiska platser du skulle vilja prova att bo på. Jag hade nog valt en ö, Öland (hade då valt Färjestaden pga närheten till Kalmar), Gotland, Tjörn osv.
Eller fjällvärlden, Jokkmokk eller Kiruna! Men du kanske har fått nog av berg och längtar efter slätten? Då har du tex Vara på västgötaslätten och Vadstena på östgötaslätten. Eller Alingsås. Det är en söt liten stad med vacker stadskärna och fina badplatser.
Västervik verkar också så fint, med skärgården och så.
Men undvik trakterna kring Skelefteå. Det är total bostadsfrenzy där efter att de börjat bygga en batterifabrik.
Det är sv
årt, för jag vet ju inte vad ja vill, haha. Mycket låter fint. Fast hav vore bra, kanske, för jag har aldrig bott vid havet, det är något nytt. Norrland vore också kul - lite utmaning och även det något nytt med extrema skillnader gällande ljuset under vintern/sommaren och så ska det ju vara otrolig vackert där också. Öarna har jag också tänkt på, det kan jag säkert tycka om. Ska kolla in dina tipps!
Sedan lockar även Åland - Finland fast på svenska
Anonym (Hyresrätter) skrev 2022-01-04 22:33:15 följande:
Hur är det med hyresrätter i västerort är det dyrt
Ska kolla det, tack!
Men efter vad andra skrev här, tycker jag nog att hela Stockholm faller bort, tyvärr.