Inlägg från: Shalke04 |Visa alla inlägg
  • Shalke04

Flytta till Sverige - billiga hyresrätter i Stockholm? Annan stad?

PH76 skrev 2022-01-04 17:44:03 följande:

Jag kan bara svara för Stockholm.

En mindre 3a i innerstan kommer kosta dig runt 15k i månaden och uppåt (ett par tusenlappar mindre i närförort möjligen).

Jag tror att det är bäst att fokusera på var du kommer att kunna få jobb först, att åka långt kommunalt i Stockholm är väldigt tidskrävande och du vill gärna bo på samma sida Stockholm som du jobbar på, annars riskerar du 1-2 timmars restid enkel väg i rusningstrafik.

Måste vänligt säga emot dig lite. Att hitta ett förstahandskontrakt i innerstaden är svårt, och då ligger väll priserna ungefär som du säger. DOCK är det mer troligt att TS får en andrahandslägenhet och då sticker priserna ordentligt. Vi hyrde ut vår BR för 23.500 kr i månaden och det var en relativt liten 2a. Har kompisar som hyr 1or för ca 10-13.000 kr.

Sen håller jag inte med om pendlingen, jobbar man innanför tullarna (och bor) kommer du ju överallt på högst 30minuter med tunnelbana? Aldrig varit med om någon som säger 1-2h pendling om man inte bor långt åt skogen.
Svar på tråden Flytta till Sverige - billiga hyresrätter i Stockholm? Annan stad?