Inlägg från: Anonym (Mindre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mindre)

Flytta till Sverige - billiga hyresrätter i Stockholm? Annan stad?

Det finns getton i rätt många städer (s.k utanförskapsområden) och det är tyvärr där det oftast är lättast att få lägenhet. Jag skulle råda dig att söka dig till ännu mindre orter där det både finns jobb och lägenheter. Kollektivtrafik finns ju faktiskt på mindre orter också eller tom gångavstånd till jobbet.

• Anonym (Mindre)
    Spucks skrev 2022-01-04 19:45:36 följande:
    Tack! Ska kolla in städerna du nämnde.
    Angående skolor: det är ju subjektiv vad som anses som bra, det var därför jag specificerade Flört

Har du några förslag på mindre orter som är bra att bo i?
    Det beror på hur litet vi pratar om. Jag bodde i Ödeshög förr och stortrivdes. Valfri ort i västra småland. Nån mindre utmed E 4:an norröver.
  • Anonym (Mindre)

Värnamo kanske? Finns nästan allt, man kan åka både tåg och buss lite överallt. 

• Anonym (Mindre)
    Anonym (Hanna) skrev 2022-01-05 08:14:47 följande:
    Vackra och mysiga mindre städer som inte har nämnts: Östersund, Jönköping, Arvika, Lund, Halmstad, Mora.
    Nja, Jönköping är diskutabelt. Inte så liten stad längre pga högskolan och vacker- nej, det har byggts mycket fult de senaste åren. Men Huskvarna- mindre och mysigare, men nära Jönköping.
Svar på tråden Flytta till Sverige - billiga hyresrätter i Stockholm? Annan stad?