LillaGry skrev 2022-11-01 22:47:20 följande:
Hej,
vad skönt att allt går så snabbt trots att ni måste vänta på antikroppa. Tråkigt med sexförbud, men det finns ju många sätt att ha sex på så ni kanske hittar en lösning 😉
vad kommer hända härnäst? Ska det ta ägg från dig? Hur många försök har ni och vad kostar det? många frågor men blir nyfiken då det kanske blir samma resa för oss framöver.
Jag fick äntligen tag på mina provsvar (tog bara 6 veckor 😂). Allt såg bra ut, mitt AMH värde var inte direkt högt men helt normalt för min ålder. härnäst ska min sambo lämna spermaprov (han väntar på remiss) och sen får vi se hur vi går vidare.
jag har haft äl i helgen (medan väninnan var på besök) men vi fick till det samma dag som äl tester visade positivt och dagen efter. 🤞🏻 Den här gången också men tror kanske inte det är möjligt efter så många misslyckanden 😔
Idag var vi och gick igenom alla sprutor. Jag kommer ev få starta med dom runt 3/12 beroende på om kliniken har öppet runt jul åh nyår så vi hinner med det. Isåna fall så startar vi då. Är så spännande och nervöst. Läkaren sa idag att vi har goda chanser men ska ha i bakhuvudet att inget är av garanti. Men så är det ju med allt. Så nu är det bara att hämta ut sprutorna och invänta nästa nästa mens. Grattis i förskott!
1Ellis1 skrev 2022-11-06 08:58:29 följande:
Skönt att det går framåt med ivf:en! Men sexförbud lät lite jobbigt...
![Gråter Gråter](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-cry.gif)
Får ni inte ha sex med kondom heller? Jag är lite nyfiken, vad ligger ett normalt AMH-värde på när man är mellan 35-40?
Här är det 8 dagar till BIM. Vi hade sex dagen innan ÄL, men inte på ÄL-dagen och inte dagen efter. Så känns som vi missade lite chanser, men det kan ju såklart ändå gå. Men jag känner mig väldigt ogravid, har inte kännt någon ägglossning och ingenting alls efter det heller, så jag hoppas inte så mycket...
Nä just nu är det 2 veckor kvar av vaccination tiden och det måste gå 1 månad innan man får bli gravid så det känns dumt att chansa och vi skulle lyckas nu och det är skadligt för barnet. Så vi får vänta. Sen under behandlingen så ska man avstå från samlag pga infektioner fick vi till oss.
Men mensen är på ingång närsomhelst så nästa gång det är dags för mens så är det ev start med sprutor. Så idag var vi och gick igenom alla sprutor jag ska ta i 10 dagar ca. 3 olika sorters. Så hoppas jag kan börja nu nästa mens beror lite på hur kliniken har öppet runt jul då det blir runt däromkring.