Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus
Tänkte starta en tråd här och få prata av mig med andra som sitter i samma sits. Jag och min sambo har försökt skaffa barn och vi är inne på 6de försöket nu. Jag har en son som är 13 år min sambo har inga barn sen tidigare och jag vill inget hellre än att ge honom ett litet barn. Men jag känner mig så otroligt stressad blir 39 nu i april.
Ringde i tisdags till gyn och bokade in oss så 4-5 månader innan vi får komma dit. Sen ligger mitt BMI högt så i onsdags började jag med viktminskning.
Det är ju så otroligt mycket runt omkring. Mycket tankar och man grubblar och är rädd.
Läser inlägg med 38+ som blivit gravida och det tog på första försöket eller vissa som det tog flera försök på innan plusset så jag försöker tänka på att det kan ta sig och hoppas verkligen. Håller på med ägglossningstest och det visar ägglossning så det känns alla fall skönt.
Är det någon som användt sig av spermievänligt glidmedel? Som hjälper spermierna på traven lite. Jag har köpt en men har inte testat ännu. Funderar på att använda det nu denna gång. Borde ha ägglossning nu till helgen om jag räknat rätt och det brukar stämma.
Någon mer som vill prata av sig och som sitter i samma sits som jag och är 38+?