Maggie1 skrev 2023-02-17 11:25:50 följande:
Hur går det för er i tråden? Här kom min mens idag efter andra omgången Letrozol, så känns väldigt deppigt. Inbillade mig att det tagit sig denna månaden, det är konstigt egentligen hur hoppet kommer smygandes varenda månad trots ca 35 misslyckade försök och aldrig ens en tillstymmelse till ett plus ;( kan det bara inte få funka?! De flesta runt omkring mig blir gravida på sitt första försök, någon som gick på minipiller osv. Känns så orättvist.
Usch idag är ingen rolig dag. Antar att jag bara ville skriva av mig lite.. förlåt för deppigt inlägg.
Det går inte här heller, är på äl +6 idag men har inga förhoppningar. Men jag håller helt med dig, när det närmar sig, dvs nästa vecka för mig, så kommer hoppet smygande varenda gång trots att vi försökt men inte lyckats i över 1,5 år nu.
jag tror folk är generellt dåliga på att prata om fertilitet, det är både känsligt och privat. Jag har läst någonstans att den genomsnittliga tiden för att bli gravid är 7 månader. Så om de i din närhet blir gravid på första försöket så måste det finnas en hel del som oss oxå som måste försöka massa gånger innan det funkar. När jag blev gravid förra gången så tog det faktiskt exakt 7 månader och efter det glömde jag helt bort all denna väntan och den jobbiga ovisshet som varit innan. hoppas vi går komma dit snart 😀