Vinnie83 skrev 2022-10-11 23:46:28 följande:
Att vi fick vänta 6 veckor tror jag hade med att det tog tid med proverna och sen att sambon skulle lämna spermaprov.
Idag berättade vi för mamma vi kom överens jag och sambon att det skulle vara skönt för mig att ha någon att bolla med.
Det känns jätteskönt att veta nu vad som kommer att hända och jag hoppas verkligen att det tar sig. Det är det jag är mest nervös över att det inte ska hjälpa. Att hon rekommenderade provrörsbefruktning är för min ålder och att vi har försökt över 1 år. Väntar mensen imorgon så får vi se vad som händer. Det vore ju väldigt skönt ocg lyckligt om det tagit sig nu så vi inte behöver gå igenom ivf men vi får se.
Okej ja men då hann ni med lite mys ialla fall och vi får hålla tummarna att det var den exakta tiden för er. Vänta du en vecka till och hör av dig om du inget hört om provsvaren.
Hej,
bli det några barn gjorda? 😆
Här kom mensen idag, en dag sen så att förhoppningarna hann blomma upp. jag har haft 28 dagars cykler i några månader nu, men nu blev det visst 29 dagar. Jag som trodde vi var helt off på mys timingen, men det var vi visst inte. jag blir så less på mig själv, nu hann jag börja tänka att vi skulle kunna berätta för folk runt jul och det skulle bli en juni bebis som jag alltid velat ha om man kunde bestämma sånt. gjorde heller inget för tidigt grav test den här gången.
Ringde dessutom upp gynekologen för att efterlysa provsvaren, men de hade hon inte fått?.jag blir så less och frustrera, ännu en förlorad månad. nästa äl ska min kompis bo hos oss, det känns så barnsligt att ha sex när man har främmande, som en annan tonåring. Jag hoppas verkligen hon slipper höra något 😬