Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus
Vad tråkigt att höra och så synd att de måste dra en gräns vid exakt 39 år nu när du har jobbat så hårt och gått ner en hel del i vikt för att få hjälp.
Det är kanske lätt för mig att säga, men försök att hålla modet uppe, ni har ju lyckats bli gravid innan så det borde ju tyda på att det inte är något fel. Fertiliteten går ner och det verkar inte så ovanligt att det tar längre tid att bli gravid i vår ålder och övervikt har ju också sin påverkan. Och gällande covid så var det ju ingen som viste, och det kanske inte skulle blivit något ändå, det är så mycket som ska stämma för att få till en graviditet. Att försöka bli gravid är oerhört påfrestande för psyket har jag insett, både från mig själv och utifrån med en mamma som frågar varje gång vi pratar om det inte ska bli en till? Och för henne tog det 6 år att få till ett syskon så hon bodde ju veta hur känslig det kan vara. Vi går in på 10 försöket nu, och mina förhoppningar är låga, men kanske händer det nu. Hoppet kommer alltid tillbaka, först lite grann kring äl och sen ännu mer runt bim.
jag hoppas verkligen att vi båda får uppleva ett positivt graviditetstest snart.
Får se vad dom kan hjälpa en med om man kommer dit. Vet inte redigt vad gyn gör, det är väl kanske om man får tabletter som hjälper till med ägglossningen eller om dom kanske behöver spola äggledare eller något.
Vi får se. Är ju ett tag kvar tills jag får komma dit också. -8 kg till så skulle jag höra av mig till dom.
Var i väg nu och sov på hotell och hade mysigt nu i påsk. Skönt att ha lite annat att tänka på också även om det sitter i bakhuvudet ändå på ngt sätt.
Förstår att det är jobbigt när din mamma frågar dig och man kanske inte känner för att berätta heller att det verkar ta lång tid osv.
Ja jag har också märkt att det är oerhört påfrestande på psyket. Det är ju som du säger så mycket som ska pricka in också. Får hoppas vi båda gör det snart. Glad påsk.