LillaGry skrev 2022-02-16 17:37:20 följande:
Vad trist!
jag tycker man borde bli van vid att få mens nu, men varje gång efter äl så blir jag liksom mer och mer naiv med dagarna som går och läser in allt och tror att jag är gravid men sen bli man lika besviken varje gång. Tiden jag mår bäst är egentligen dagen efter mensen kommit, då den värsta besvikelsen lagt sig, till äl. Då finns det inte så mycket jag kan göra gällande bebisverkstaden, men efter äl så är jag som en gradient och jag blir mer och mer besatt. Jag ska ha äl söndag/måndag så några dagar till utan stress.
Hoppas du kan känna samma lugn som jag dessa dagar då man i alla fall inte kan göra så mycket för att bli gravid. Har ni kommit tillrätta i nya lägenheten än?
Ja jag vet det är väl lite så jag tänker också. Sa det till min sambo det ör bättre mensen kommer igång så vet man liksom än att man ska få lite rosa på pappret och undra om det är nidis eller mensen. Men man blir ju så besviken när den kommer Men ändå skönt när den kommer för ska den komma så kan den lika gärna göra det med en gång och så får man ladda upp sig inför nästa försök.
Denna gång har jag faktiskt köpt conceive Plus glidmedel till sambon också. Läste på mina att wo rekommenderade att man skulle köra med båda qå tänkte jag köper det också och så testar vi detta nu. Funderar starkt på att köpa bisolvon vid nästa mens om det inte tar sig. Har läst att man ska dricka 15 ml bisolvon från mensens första dag till ägglossningen.(man vet ju aldrig, det kanske funkar) men hann inte köpa det nu så får bli nästa gång om det blir aktuellt. Det ska tydligen hjälpa till att få tunnare sekret och spermierna ska kunna nå fram lättare. Det är ju inget skadligt så värt att testa tänker jag.
Ja vi trivs jättebra i lägenheten. Så skönt med en lägenhet med egen ingång och liten trädgård. Vi har bott i hus innan och sen flyttade vi till en lägenhet på 3dje våningen med balkong så vi kände oss så instängda så detta är helt underbart och 2 toaletter också. Så ett litet radhus med 2 våningar helt perfekt. Känns som vårat lilla egna hus.