• 1Ellis1

Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus

Hej!
    Jag är 38 och försöker få mitt första. Vi är inne på fjärde försöket efter ett MA. 

• 1Ellis1
    Vinnie83 skrev 2022-10-22 08:25:52 följande:
    Hej. Vad spännande. Tråkigt att höra om att ni fått ett MA. 
    Vi har precis skickat in en remiss nu till provrörsbefruktning. Pga av min ålder(40 i april) och att vi försökt över 1 år så tror dom att det är störst chans att bli gravid för oss genom provrörsbefruktning. 
    Ja spännande minst sagt! Jag hade läst i flera år om hur svårt det är att bli gravid efter 35, så missfallet var nästan ändå väntat... men jag försöker tänka på ett annat sätt nu. Det finns ju faktiskt många som får barn även efter 40. Jag är ett sånt barn själv t.ex. Vi har också tänkt på ivf... Jag har redan kontaktat en klinik men de rådde oss att försöka naturligt än så länge. Jag skulle höra av mig efter årsskiftet om det inte hänt något. 
  • 1Ellis1
    Vinnie83 skrev 2022-10-22 18:34:02 följande:
    Jättekul om du vill följas åt. Skönt att bolla lite med varandra. 
    Ja just nu känns det som det börjar ta fart lite med remiss mm. Måste bara vänta nu 4 veckor på att jag bildar antikroppar mot röda hund innan vi kan fortsätta. Men det blir precis i näst nästa ägglossning så förhoppningsvis hinner vi med den hoppas jag.
    Jo jag följs gärna åt! Alla jag känner som har fått barn har varit rätt mycket yngre än mig, så känner mig ganska ensam i min situation. Gråter
    Drygt att vänta på antikropparna, men det är ju såklart nödvändigt. Passa på att "unna" dig saker, det gör jag varje mens haha. Den här gången har det blivit rätt mycket lakrits och kaffe och kanske en öl ikväll... Oskyldig
  • 1Ellis1

Nu borde det snart vara ägglossningsdags här! Min app säger måndag, men jag har inte gjort nåt LH-test än. Drömmer De funkar ändå inte så bra på mig... jag har aldrig fått positivt utslag, bara nästan positivt. Men ändå blev jag ju gravid så jag har ju ägglossning i alla fall. 
    Jag är bortrest på ÄL-dagen men vi kanske hinner få till det lite i helgen... Flört

• 1Ellis1
    Vinnie83 skrev 2022-11-02 00:59:14 följande:
    Ja jo det gör ju det. Som tur är haha. Så vi kommer nog fram till ngt bra som funkar.
    Nu ska vi fylla i hälsopapper och skicka in. Det måste dom ha innan det sätts igång så imorgon postar vi det. och vi har beställt ett paket med 3 försök vilket kostar 85.000. På måndag ska vi till läkaren och gå igenom medicinering. Antingen sprutor eller nässpray vad jag har förstått. Vet inte så mycket om det men när jag lästa broschyren från ivf kliniken så verkade det vara en hel del medicinering. Men vi får se. 
    Okej men då var AMH värdet samma som för mig då kanske. Hoppas din sambos provsvar blir bra.
    Ja det är inte alltid lätt att få till det när man har besök men skönt att ni prickade in alla fall.😊
    Skönt att det går framåt med ivf:en! Men sexförbud lät lite jobbigt... Gråter Får ni inte ha sex med kondom heller? Jag är lite nyfiken, vad ligger ett normalt AMH-värde på när man är mellan 35-40? 

Här är det 8 dagar till BIM. Vi hade sex dagen innan ÄL, men inte på ÄL-dagen och inte dagen efter. Så känns som vi missade lite chanser, men det kan ju såklart ändå gå. Men jag känner mig väldigt ogravid, har inte kännt någon ägglossning och ingenting alls efter det heller, så jag hoppas inte så mycket...
  • 1Ellis1
    LillaGry skrev 2022-11-06 14:17:06 följande:

Mitt värde låg på 7 (vet ej vilken enhet). Gynekologen sa att det är ganska lågt men för att vara 40 var det helt normalt. Under 3 sa hon var kritiskt. 
    jag är oxå på bim -8. Fick positivt äl test förra lördagen och vi fick till det natten till söndag och natten till måndag.  jag har hört att dagen innan äl ska vara bäst och då fick ju ni också till det, en gång ska ju vara nog 😉. 

min äl kändes tydligare än någonsin men känner mig heller inte gravid, efter 1,5 år så har jag slutat känna mig lika hoppfull som när vi började försöka. Men håller tummarna för en sommar bebis 2023 gör oss alla. 

Ok, men då låter det nästan som det skulle kunna bli en naturlig graviditet för dig ändå? Eller är det något annat som gör att det inte går? 

Vad kul att vi har BIM exakt samtidigt haha! Gissa vilka som kommer försöka känna symptom nästa helg! Flört Ikväll har jag känt lite stick i livmodern ibland, men det kan också vara inbillning. Kollade i min app att samma dag förra månaden hade jag också känt någon sorts kramper, men då var jag ju inte gravid. Känner inget annat, inget i brösten eller något. Så onödigt att börja hoppas... Tror inte att jag har några symptom innan jag bokstavligen kräks eller liknande haha! 
  • 1Ellis1
    LillaGry skrev 2022-11-11 22:25:46 följande:

Gud så spännande Vinnie83 😀 Jag kan förstå förväntan men också rädslan att det inte ska ta sig. Jag hoppas du fortsätter att uppdatera. Lyckas ni med IVF så bygger du upp mitt hopp lite mer och det verkar ju som att många faktiskt lyckas 🤞🏻🙂
    Vi har bokat tid för sambon om ca 1 månad så vi försöker väl året ut innan vi bestämmer vad vi ska göra om vi inte lyckas själva. Idag är jag på cd 25 (= bim -3) och har lite molvärk och tycker viss mat smakar jord. Kanske jag har haft otur med maten eller så känner jag säkert efter för mycket (Typ skengravid).

Hur går det för dig 1Ellis1? 

Hej alla! 

Spännande att höra om era erfarenheter! Det blir nog förmodligen IVF för oss också efter nyår, för det har inte blivit någon graviditet här. Har bruna flytningar som jag brukar ha innan mens så jag väntar att den kommer imorgon, eller på måndag som beräknat. 

Kul om vi kan följas åt i våra IVF-försök i alla fall! Vi hejar på varandra! ❤
Svar på tråden Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus