Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Varför tar ni inte vaccinet?

EpicF skrev 2022-01-07 14:01:26 följande:
    För kvinnor är det nödvändigt.
    klyban skrev 2022-01-07 13:34:10 följande:

Dina svar har varit övertydliga och inkorrekta, då man kan få barn utan veta om ägglossningens tidpunkt.

Inte ett enda ord du skrivet har visat sig påverka fertiliteten, utom om man lever under tesen man bara få ha sex en gång per barn.

Då är ju det rätt viktigt man lyckas förta gången, annars får man ge upp barntankarna.

För AndreaBD var inte mina svar övertydliga.

Nej, man kan inte få barn om mam har sex mitt i mensen. Det krävs att man har det vid ägglossningen för att ett barn ska bli till.

Du vet att en kvinna har ägglossning mer än en gång i livet.... eller trodde kanske att det bara sker en gång i livet?
    Jodå, det du berättar är högstadienivå.

Och du förolämpar folk IGEN, här Kyban nu. Att fråga om han trodde det var en gång i livet ÄR förolämpande, för att det skulle förutsätta att man är väldigt oinsatt. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 13:53:01 följande:
    Eftersom just mensrubbningar har framkomlit som en eventuell biverkning av vaccinet så hör det till trådens ämne att diskutera om man önskar.
    Inte när du hela tiden berättar självklarheter som alla vet och ingen vill höra en gång till... då är det spammande. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 14:30:37 följande:
    Det må vara högstadienivå men det är fortfarande kunskap som några av er här saknar.

Nej, det är ingen förolämpning att fråga km han trodde det enbart var en gång i livet man har ägglossning. Det är rätt självklart fråga till hans svamlande.
    Nej, det är ingen som saknar det. Det är bara du som dra förhastade slutsatser om saker som du inte vet. Som vanligt. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 14:31:47 följande:
    Om alla hade vetat så hade inte diskussionen kommit upp. Nu visste folk inte det och diskussionen uppkom. Fullt normalt.
    Men fattar du inte att alla andra vet att alla förstår! Och bara du har fått för dig att vissa inte förstår och att du måste upplysa dem.

Ska vi kolla? ÄR DET NÅGON HÄR SOM INTE VET HUR ÄGGLOSSNING FUNGERAR och vilken betydelse det har? 

Jag vet. Klyban vet uppenbarligen. Och övriga verkar också veta det. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 14:39:03 följande:
    Ja, klyban förstår inte hur ägglossningen fungerar. Dig är jag lite osäker på då du i ena sekunden förstår för att i nästa sekund förstår som att du inte förstår.
    Folk bestämmer själva om de vill visa hur mycket de vet. När man kan utgå att alla vuxna människor vet - så tycker man ofta att det vore helt onödigt att visa att man kan. Som i DET HÄR fallet. Och i många andra fall tidigare, då du påstod att någon inte visste något. 

Vad folk vet, det kan bara de själva avgöra. INTE du. Och det är förolämpande att bara påstå att folk inte vet saker, när de i själva verket inte har lust att redogöra det för dig. Och du kan utgå ifrån att Klyban också vet.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 14:30:37 följande:
    Det må vara högstadienivå men det är fortfarande kunskap som några av er här saknar.

Nej, det är ingen förolämpning att fråga km han trodde det enbart var en gång i livet man har ägglossning. Det är rätt självklart fråga till hans svamlande.
    Det är ytterst förolämpande. Det är också förolämpande att säga att någon svamlar. Har du aldrig kommit på tanken att han driver med dig? 

Om du inte förstår honom, varför pratar du så mycket med honom? 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 14:31:47 följande:
    Om alla hade vetat så hade inte diskussionen kommit upp. Nu visste folk inte det och diskussionen uppkom. Fullt normalt.
    DU är den enda som verkar ha behov att diskutera det. Folk förklarar inte hur det fungerar för att de inte behöver göra det. Varför skulle de? 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 14:37:55 följande:
    Jo, det är iallafall två personer som saknar den kunskapen som du menar är högstadiekunskap.
    Det kan du aldrig veta! 
  • AndreaBD
    mari123 skrev 2022-01-07 16:29:18 följande:
    I min lilla naiva värld så är det INGEN utomstående som kan ta del av mitt vaccinationsprogram. 
    Jag tror du hamnade i fel tråd?
  • AndreaBD
    EnAnonumius skrev 2022-01-07 16:55:39 följande:
    Jag gjorde en grej av det?

Ja du det var ju knappast jag som valde att skriva detta, första meningen från ditt inlägg #451:

"Så du säger att folk som skaffar barn måste veta när de har ägglossning?".

(slut citat).
    Okej. Så där ser du ju att jag bara har ifrågasatt det som Epic skrev. INTE börjat på det ämnet. 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?