Varför tar ni inte vaccinet?
Helt klart, men det är nog troligt att tillströmningen av rädda människor som inte behöver vård kan försvåra den processen väldigt mycket.
Men jag misstänker att kanske de får stanna kvar, så får nån som är utanför och för sjuk få lida för det.
Den risken är stor och med tanke på det ökade flödet och risken att det kommer bli fel någon gång.
För det vet vi sker även utan pandemi.
Men det är bara en spekulation, för annars får man höra det resten av livet om inte man gör det tydligt.
Det verkar som viss information inte får existera där, och det började med Israel och varför och att de hade högre vaccination och så har dom inte ens det.
En man som ska berätta för dig om din mens, lite komik faktiskt.
Dock än har man väl inte sett något som antyder skador än väl?
Och ska man vara sån och spekulera som denna person gör, så kan man leka med tanken det är bra istället att ha riklig mens.
För vad jag sett berättar varken att det är bra eller dåligt, bara att det sker.
Det är viktigt att påpeka detta om mensen sker när biverkningarna är bevisligen få och milda, och används som ett känsloargument-
Och den stora komiken är till de 350 dödsfallen, och att de tror samtliga beror på vaccinet de tog.
Och de fattar inte att detta sker varje gång när man vaccinerar en population och att folk dör ändå av andra anledningar, men det är en lite klick som definitivt dött av vaccinet.
De kommer nog endast vara max 10% kvar senare, men facit kommer.
Men kontra till många det räddat, så är det alltid en risk som existerar.
Dock står man där och lägger i vågskålen i hur många som hade dött utan vaccin och med tanke på att i början rapporterade man ~99% var ovaccinerade som dör.(Detta var före en ny "batch" av äldre med immunproblem kom in i bilden.)
Och de ovaccinerade belastar sjukvården extremt snett och med tanke på hur få de är.
Verkar som viss fakta inte får förekomma.
Jo, det tror jag också, att väldigt få av dessa 350 kommer att vara kvar när man tittar närmare. När det gäller den där mensfrågan - det räcker ju att en kvinna är lite nervös, har någon slags mindre kris, för att mensen ska bli oregelbundet. Det vet alla kvinnor som nånsin varit rädda för en oönskat graviditet - det är just då som den då verkligen kommer senare. Psyket påverkar mycket. Varför skulle det alltså bero på vaccinet?