• molly50

Varför tar ni inte vaccinet?

Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-14 13:31:03 följande:
    Vännen som jag ser som förlorad har inte tagit bort mig som vän heller, men som för dig så har hon tagit ett steg tillbaka.
    Fast jag lägger ingen större vikt vid det.

Just denna person är en övertygad antivaxxer när det kommer även till barnvaccinationsprogramet och har lyckats värva sitt ena barn som i sin tur låtit bli att ge sina barn något enda vaccin.

De andra som tog bort mig som vänner på FB var mer bekanta än vänner, så det gör precis detsamma om de är där eller ej.
    Jag är ändå dödstrött på all skit de lägger ut.
    Nej,det gör inte jag heller.
    Jag råkade bara få upp ett inlägg från dena personen i mitt flöde.
    Då gick jag in på personens facebooksida och upptäckte då all antivaccpropaganda h*n lagt upp.
    Då kände jag att det inte är någon förlust om h*n skulle välja att ta bort mig som vän.
    Vill h*n ha kvar mig som vän så är får h*n visa det.
    Jag tänker inte ödsla någon mer energi på den personen innan dess.

Ja,jag har också varit med om personer som varit emot barnvaccinationsprogrammet också.
    Det är tragiskt.
  • molly50
    broderbob skrev 2022-01-14 13:33:17 följande:

Vaccinationsmotståndarna är bara ett gäng ligister

Vaccinmotståndare har under hösten skickat hotfulla mejl och gjort aktioner utanför skolor för att nå föräldrar, skolpersonal och elever med sitt budskap.

De jämför covidvaccineringen av barn med experiment som utfördes av nazister under andra världskriget på barn, säger Kent Werne, författare av boken ?Konspirationsfeber"

De har inget att komma med en skev världsbild, en skev verklighetsuppfattning, en människosyn  som följer hatets fotspår, gallrar bort människor (en logisk följd utav deras tänkande) - jag (vi) skulle aldrig gallra ibland människor

Det gick en person utanför mina barns skola och hotade barnen med att de skulle dö om de tog vaccinet och gav dem långfingret.
    Just under pågående vaccination.
    Som tur var så lyssnade ingen på honom.
  • molly50
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-14 13:52:42 följande:
    Ringde inte skolpersonalen efter polis då?

Sånt har skett i min stad också, jag har dock inga skolbarn längre som utsatts för det.

Rektorn här ringde polisen och det var förstasidesnyheter i lokalpressen dagen efter.
    Jo,de ringde polis så han togs fast sen.
    Han nöjde sig ju inte med det heller utan gick på stan och försökte sälja knark till barn som var där.
  • molly50
    EpicF skrev 2022-01-15 02:10:43 följande:
    Oktober 2021 anses som en färsk studie.
    Men det kan ha kommit nya uppgifter sedan dess.
  • molly50
    EpicF skrev 2022-01-15 02:12:56 följande:
    Ja, man har till stor del rätt att välja sina vårdgivare och man har även rätt att tacka nej till hjälp och vård.
    Ja,precis.
    Så varför glöms det bort och bara pratas om personalens rättigheter?
  • molly50
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-15 15:25:54 följande:
    Bortförklaringar! Jag har källa på alla punkter. För mig räcker det.

Fortsätt du med dina sprutor en gång i halvåret, tiden lär utvisa vad som sker med er och ert immunförsvar.

Finns redan forskning som tyder på att har du väl börjat med dessa sprutor, måste du fortsätta med dom då ditt immunförsvar inte klarar covid annars.

Jag satsar på att bygga upp ett naturligt immunförsvar, som läkemedelsbolag tyvärr ej kan tjäna pengar på.
    Då kanske du ska visa upp dessa källor för oss andra också då?
    Annars blir det svårt att ta det du skriver på allvar.
  • molly50
    Anonym (S M A C K) skrev 2022-01-15 20:12:46 följande:

Fick idag veta att en av min mans fyra kusiner på sin fars sida är covid positiva (fullvaccinerade, 2 av dem bor i Serbien) samt min mans farmor och farfar (fullvaccinerade) visade sig vara covid positiva, min svärfar och svärmor (fullvaccinerade) är nu covid positiva (talade om det för oss idag), min mans syster (som tog aztra förra året och fick allvarliga komplikationer, hon har nu tagit två sprutor av pfizer, dvs att hon är, än så länge, fullvaccinerad) är covid positiv och hon är läkare så hon var tvungen att ta vaccinet annars skulle hon inte få jobba kvar, sedan har min man en till syster (ovaccinerad <3) vars pojkvän (som också är fullvaccinerad) också visat sig vara positiv i covid DESSUTOM har min bror också visat sig covid positiv och han, som dessa ovanför, är också fullvaccinerad. Jag har också vaccinerade vänner som också blivit extremt sjuka på den senaste tiden.

Det är väl allt lustigt att sjukvården säger att fullvaccinerade personer har mindre risk att få covid.. och så känner man ändå många vaccinerade som fått det och som sedan själva SPRIDER smittan vidare. Vaccinet må ha hjälpt er ifrån andra sjukdomar men bortsett från det gör den INGENTING.

Jag är fullt ovaccinerad och har inte varit sjuk en enda gång, samt min dotter och min man och hans andra syster som inte är vaccinerad (hon som har sin covid positiva kille). Nästan resten av de jag känner dock är sjuka, alla fullvaccinerade.

#Nejtillvaccin

Ingen har påstått att vaccinet skyddar helt mot sjukdom.
    Däremot skyddar det mot svår sjukdom och död. Man får alltså mildare symptom.
    Och man smittar mindre än som ovaccinerad,'ven om man fortfarande kan smitta.
    Och den nya varianten,omikron,skyddar det inte lika bra mot.
    Därav att man rekommenderas att ta en tredje boosterdos för att bygga upp skyddet ytterligare.
    Och man ska också fortsätta följa alla restriktioner som finns för att minska smittspridningen.
    Så du kanske skulle ta reda på hur vaccinet fungerar innan du sprider felaktigheter.
  • molly50
    Anonym (Freja) skrev 2022-01-15 21:44:53 följande:
    Fast kan du själv ta fram källor på det du framhärdar?
    Mina källor är FHM och läkemedelsverket bl a.
    Man kan själv gå in och läsa där.
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-16 13:25:31 följande:

molly50 skrev 2022-01-16 12:07:00 följande:
    Mina källor är FHM och läkemedelsverket bl a.
    Man kan själv gå in och läsa där.

Det mer komiska är väl att det blev till att du ska styrka nått, och detta efter du och i och för sig jag också brottade ned felen och galna påståenden.

Och sen berättade för denna användare du får nog styrka dina galna påståenden, men det visade sig att användaren inte klarade av.
    Och därmed vet vi att även den användaren vet att det h*n skrev  var inkorrekt, men sen kommer tillbaka och framhärdar samma sak.

Det blir väldigt komiskt när de vet om att de har fel, man kan verkligen undra varför de skriver det från början.

Nu har väl jag inte brottat ner hans påståenden så.
    Men det har andra gjort.
    Men jag tycker att ska man komma med sådana påståenden och tvärsäkert hävda att man har rätt,och dessutom har källor på det,så ska man väl visa upp dessa källor också.
    Annars känns det inte trovärdigt.

• molly50
    klyban skrev 2022-01-16 14:11:55 följande:

Ahh, det var jag och AndreaBD sorry för förväxlingen.

Och sant, trovärdigheten flög ut genom fönstret samma sekund användaren sade till oss att källor får ni inga.

Precis.

Nja,det har vi ju inte sett än förstås.
    Vi får väl vänta och se om det dyker upp några källor på de där påståendena.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?