Varför tar ni inte vaccinet?
Men att hålla avstånd och följa restriktionerna kan,och ska,man göra ändå.
Jag är nu trippelvaccinerad,men kommer ändå att fortsätta följa restriktionerna så gott jag kan.
Och det är en bra anledning till att ta det.
Det är ofta ett argument, att som vaccinerad ska man inte följa rekommendationerna och restriktionerna.
För det ska vi alla göra oavsett vad vi väljer av vaccin elelr inte, undra hur det gick att missa för L.
Det är konstigt att de tror detta och med tanke på vad man säger om rekommendationer och restriktioner.
Sen blir det lite komik när de undrar varför man vaccinerat sig med detta i tankarna, är det verkligen detta.
För om man ska vandra ned denna väg, så måste man särskilja på vilka som är vaccinerade och vilka som är inte.
Och vem som helst förstår ju att ett sådant system komemr aldrig funka, och sen har vi ju procentsatsen också, som berättar att det är bara en klick som inte kan bli smittade ens, innan en stor klick, nu med omikron en mindre.
Det är precis som en del inte vill förstå vad som är vad och att rekommendationerna är till för att följas.
Men och andra sidan har man stt många såna här genom dessa två åren, munskydd är en annan, som folk inbilla de sig var en sköld mot allt och drog fram som bulldozrar i affären när de få hade munskydd.
Men vet själv hur tanken gick första dosen, inte för det var svårt för mig att rätta till det, men tanke var ju att nu är det lugnt med COVID-19, men det visste jag inte var sant.
Det är lustigt hur hjärnan vill dra iväg en ibland, som att man är en tänka människa så det var enkelt att justera tillbaka.
Och så blir det till ett antivaccer argument för nått, jag säger till dom, rekommendationer och restriktioner är till för att följas av alla.
Big Pharma är mäktiga, sjukvårdssystemet är styrda under dem. Den sjukvårdspersonal som yttrar sig mot det tystas, får sparken. Bättre hålla tyst så du får behålla ditt jobb.
Läs på lite om WEF och de egentliga styrstrukturerna i världen, det är inte som du tror, pandemin är inte vad du tror. Main stream media matar oss med lögner och vi bara gapar och sväljer.
De är lika köpta de. Det är som sagt Big Pharma som ligger bakom.
Vet du om att det pågår stämningar i Schweitz och USA mot Pfizer? Vet du om att det var en konferens i Stockholm för ett par månader sedan där forskare, alltså renommerade forskare, presenterar helt annan fakta än den du får från FHM och WHO? Vet du om att regeringen i USA ställde Twitter mot väggen för att ha mörkat vaccininformation som kanske inte var så smickrande? Vet du om att det är fler vaccinerade på IVA nu är ovaccinerade, att fler vaccinerade dör av Covid nu än ovaccinerade (offentliga siffror från bland IVA-registret och FHM själva). Det pågår så mycket fuffens, och ursäkta, men ni i sjukvården är längst ner på näringskedjan, ni gör det det ni blir tillsagda (av Big Pharma bland annat). Ni tror på den sanning ni får presenterad.
Men är det inte som är grejen med forskning, den ändras hela tiden. Man lär sig nya saker hela tiden, ena veckan får du cancer av chips, nästa vecka inte, ena veckan får du högt kolesterol av ägg, nästa vecka inte. Vi lär ju oss hela tiden nya saker. Saker ska prövas och utvärderas. Vaccineriet (vilket vaccin förresten? hjälper ju varken mot smittspridning eller mot allvarlig sjukdom obviously eftersom de flesta allvarligt sjuka nu är vaccinerade) gick väldigt fort och eldades på av media, så till den milda grad att folk blev galna. Och vi sög i oss allt som fanns, pressen på politisk handlingskraft var enorm. Så det kanske fattades lite snabba beslut, där forskningen nu visar att det inte var så himla lyckat, och det försöker nu mörkas för det vore ju fatalt för de som sitter där uppe på molnfri höjd om det kom ut offentligt.
Nu var det ju det där med att jag inte tror på media då jag tror de är köpta av bland annat Big pharma så ingen idé att länka till sådana artiklar
Om vi backar lite, så är det absolut så att de som dör idag är fullvaccinerade. Smittspridningen har inte minskat, det fanns liksom ingen pandemi ens från början. Det var en allvarlig influensa, men med en dödlighet på endast 0.07 procent. Varför ge en spruta mot något som väldigt få människor dör av? Varför ska vi spruta i oss vad som helst om det inte behövs och dessutom inte hjälper? Det är en helt naturlig utveckling av virus dessutom, det borde du veta som jobbar inom sjukvården.
Molly50: Jag är vad man anser fullvaccinerad och har haft covid 4 gånger. En gång utan och resten med vaccin, varav två gånger som fullvaccinerad.
Molly50: Och ändå påstår du att se som får covid inte är fullvaccinerade? Lite märkligt påstående.
Korrekt, de har berättat att det fanns en procentsats som berättade hur många av 100 personer som kunde bli smittade och som kunde bli smittade.
epic vet redan om denna procentsats, då jag upprepat den till hon minst 100ggr innan, säkert många mer ggr än så.
Även procentsatsen för skydd mot svårt sjukdomsförlopp är återgivet massor av ggr till hon.
Sen nej, epic har inte missat detta alls, utan hoppades väl någon hade glömt.
En sak som är riktigt sjukligt intressant, det är hur de inte förstår denna procentsats på Alpha och vad rotationen var för de som kan bli smittade och som inte kunde bli smittade efter vaccination.
Ett skönt argument de körde med ett tag, det var, man kan inte veta vilka, no shit Sherlock
Vad det skulle ändra vet jag dock inte, för de hade de aldrig nått svar på det.
Och även om man haft en allergisk reaktion tidigare så rekommenderades man ta vaccinet, så det gör ju ingen direkt skillnad.
Molly50: Ok, tydligen så visste du inte detta men vaccinets syfte från början var att det skulle skydda från smittan, sva ge 100% immunitet, dvs man skulle bli immun. Detta märkte man fort inte gick att få till.
Man kanske hade fått bort det helt om alla.hade vaccinerats. Men nu vet att det finns grupper som av olika anledningar inte bör eller ska ta vaccinet alls. Och finns också se som väljer att inte ta det, eftersom det är frivilligt.
Pfizer tog det två timmar att skapa vaccinet, sen månader av tester och fick godkänt direkt efter man gått igenom studien.
Varför det gick så snabbt, det är för att metoden man använt och mRNA-vaccin, den är så forskat att allt man väntade på var en farligt virus, hur de skulle göra visste de redan.
Korrekt och en av en procentsats 65-90% som inte ens kunde bli smittade efter vaccination och Alpha.
Synd bara en del hänger sig till 0% eller 100%, och argumenterar inte med den korrekta siffrorna för respektive vaccin.
Och sen argumenterar vidare man kan inte veta vilka, no shit Sherlock.
Vissa verkar reta sig EXTREMT svårt på att vaccinet var så extremt effektivt och att de farliga och varaktiga biverkningarna var helt galet få.
Och vi vet ju idag att inga magiska biverkningar kommer uppstå och som man inte redan sett idag, dvs att har du inga symtomer alls, så kommer de inte heller.
www.bbc.com/news/health-60468900.amp
Kanske det, men sen när studierna var ute för de olika vaccinen, så hade vi en procentsats att följa.
Vilka vaccin påstod det skulle bli 100% före studierna?
Men vissa(inte du tror jag.) använder detta som ett argument för nått och att vaccinen skulle vara värdelösa pga det inte är 100%, utan att det är för det är 65-90% är samma som noll för dom.
Sen när det bytte ifrån alpha, så blev procentsatsen bra mindre, dock skydd mot svårt sjukdomsförlopp var skyddet fortfarande mycket högt.
Och ett medföljande argument vi såg ofta, det var du kan inte veta vilken och jag är makalös perplexad över att någon skriver en sådan uppenbar sak och sen tror det är ett argument för nått.