• klyban

Varför tar ni inte vaccinet?

EpicF skrev 2022-01-05 19:53:40 följande:
    Du har inte ens givit några källor bare kopierar text från någon sidan.

Jo, det är ditt påstående. Du skriver det, helt utan att ange källor = ditt påstående.

Jag är öht inte intresserad av den studien du påstår dig ha läst. Och det var inte jag som efterfrågade en länk. Men det kanske du har missat? Vore ju inte första gången...

Studierna kan du aldrig ducka för, de berättar redan nått.
    Det är inte mitt påstående, utan vad de olika studierna berättar.

Vill du styrka 65-90% på Alpha, så vet du vart du ska gå om du vet hur man hittar forskning, men det nog du aldrig pysslat med innan.

EpicF skrev 2022-01-05 19:55:01 följande:
    Det kan hända. Inte speciellt vanligt dock. Har dock varit med om det en gång, då vid influensavaccinring. Inte jag som satte vaccinet utan en kollega.

Lät hur komiskt som helst, underbart.
    Och lite hur polaren berättar ansiktsuttrycket på den som vaccinerade, ingen panik eller så, utan bara en förvåning att det skedde.

EpicF skrev 2022-01-05 19:57:13 följande:
    Så du är en hycklare och inte ens fullvaccinerad... intressant. Själv fick jag tredje dosen strax innan jul.

Omöjligt att beställa tid för dosen innan nu för mig, så ja hyckleri verkligen

Tobben skrev 2022-01-05 19:57:46 följande:
    Jag låter bli vaccinet pga att jag inte litar på myndigheterna och deras propaganda.

Kommer det ta lång tid innan vi får reda på detta sakligt också?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 20:07:57 följande:
    Ok. Du vet inte att man smittar även blad fullvaccinerade och trippelvaccinerade. Du tror därför att vaccinpass minskar smittspridningen.

Du förstår inte heller vad mensrubbningar innebär utan tror att det enbart är att man har rikligt med mens. Här kan du läsa på om vad mensrubbningar är www.mindoktor.se/halsa-sjukdomar/menstruation.../

Och här är en studie om att covid-viruset kan ge mensrubbningar www.rbmojournal.com/article/S1472-6483(20)30525-3/fulltext

Runt 5000 kvinnor har rapporterar in att de fått mensrubbningar efter vaccineringen av covid-19.

Procentsatsen är komplicerad, då vi har ett helt gäng mutationer, och ett helt gäng av vaccin, och några uppdaterade.
    Procentsatsen är svar på din fråga, den säger varken noll eller hundra, men kanske du inte visste om detta efter tusentals upprepningar

Jag är medveten om riklig mens efter vaccinering, varför du pratar om det är en gåta.
    Vad vill du ha sagt med studien mer än riklig mens?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 20:12:30 följande:
    Så visa till studierna då. Kan väl inte vara så jävla svårt.

Det är ditt arbete om du vill, du vet om vilka vaccin och vilka studier det handlar om, jag gör inte ditt arbete.
    Och jag kör även din källhantering du lärt mig enligt tidigare erfarenhet.

Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-05 20:13:03 följande:
    Du litar med på antivaxxklanens propaganda?

Vi kommer aldrig få reda på detta är min Nostradamus.

• klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 20:18:37 följande:
    Mensrubbning innebär inte enbart riklig mens. Det hade du förstått om du hade läst ena länken jag länkade till, den som förklarade vad mensrubbning innebär.

Hade läst artikeln hade du också förstått det. Men det gjorde du inte.

Jag är bara intresserad av COVID-19 vaccin och det om mensen där.
    Och vad i denna studie är det som berättar det du vill?
    Så det summa är varför du inte berättar det är detta, detta och detta, nu började istället diskutera andra orsaker till mensrubbningar som även innebär utebliven mens.
    Och då blir det missvisande för COVID-19 biverkningen, medvetet?

Du säger dig sitta med svaren, men sen inte ger dom.
    Och jag säger varken bu eller bä, och varför gör jag detta tror du?
    Jo, för vi inte ens vet svaret än till varför de fått en riklig mens fysikaliskt och vad dessa kan vara mer än riklig mens.

Jag inser att det inte finns nått än som kan berätta vad som är vad här, och vi får vackert vänta.
    Men detta vill du förekomma det är inte så vetenskapligt eller hur?

EpicF skrev 2022-01-05 20:19:55 följande:
    Det är inte litt jobb att leta fram din källa som stödjer ditt påstående. Det är ditt jobb.

Min källhantering? Hade du gjort det så hade vi inte ens diskuterar det här.

Du vet redan vilka vaccin det finns, logiken dikterar att du tittar där.

Ja, du lärde mig källhantering innan, nu följer jag den.

• klyban
    Anonym (L) skrev 2022-01-05 20:41:44 följande:
    Jag får revidera: forskningen jämförde endast effekt efter en månad vs sex månader. Så efter sex månader var skyddseffekten 25%.
    Det är därför man sade redan före att det kommer krävas påfyllnads doser, och för att förnya skyddet det ger.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 20:43:30 följande:
    Varför är det så svårt för dig att respektera de som inte vill ta vaccinet? Varför måste de komma med enligt dig sakliga argument för att de inte vill ta det?

Du får bara acceptera att vi alla är olika och att endel inte vill ta vaccinet, utan att du ska ifrågasätta det.

Jag pratar om saklighet om denna propaganda myndigheter har.
    Jag väntar på detta fortfarande ser jag.
    Vaccinen är frivilliga, och saklighet pratades om där, utan den säger man inget om "propagandan" som skulle ha existerat.

• klyban
    Anonym (L) skrev 2022-01-05 20:45:38 följande:
    Ja men man har ju inte satt giltighetstid på vaccinpassen? Det innebär ju att vaccinerade som efter 6 mån har 25% skydd blandas med nyvaccinerade med 90% skydd?

Det är en annan fråga, och en oundviklig sak  nu när vi har kommit så långt som nu.
    Och där vi har de som tar dos ett, de som tar dos två och de som tar dos tre som jag snart.
    Jag har faktiskt inte brytt mig ett skit om vaccinationspass, då det är irrelevant för mig.
    Men det blir en jävla röra helt klart när man har så många olika varianter samtidigt.

Men ditt argument är då att vaccinpass ska vara mer exakta, har inte en susning just nu om det ens är möjligt att bli mer exakt utan göra arbetat omöjligt att utföra.
    Och ett problem verkar vara tiden det tar att få in det i systemet och möjlighet att ta ut passet.

• klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 20:50:31 följande:
    Hans åsikt om varför han inte vill ta vaccinet. Och det är inget han varken behöver förklara för dig eller försvara sig.

Jag efterfrågade sakligheten, du vill inte.
    En åsikt är inte mycket värd utan saklighet, och utan den säger man inget.
    Det är frivilligt att ta vaccinen, det måste du veta om vid detta laget.

EpicF skrev 2022-01-05 20:48:28 följande:
    Studien om covid-19 vaccin och mensrubbningar (observera, MENSRUBBNINGAR! Inte "riklig mens") pågår just nu i grannlandet.

Nej, min källhantering följer du inte. Och det har du aldrig gjort.

Men du berättar aldrig vad mer är riklig mens, så jag tar det som att något sånt inte existerar än.

Vi haft denna källhanterar diskussion redan, du får gå tillbaka om du vill uppdatera dig om den.
    Upprepa samma en gång till är R E D U N D A N T Solig

• klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 20:56:10 följande:
    Dos 2 för dig. Du var ju inte fullvaccinerad...
    ROLF!!!
  • klyban
    Anonym (L) skrev 2022-01-05 20:55:44 följande:
    Många aspekter ja och därför faller ansvaret tungt på den egna individen. Vet man att det närmar sig 6 mån sen förra sprutan bör man hålla avstånd som om man vore ovaccinerad, inte nyttja sitt covidpass förrän man fyllt på dos 3.

Vi får hoppas att de sätter ett sista-datum på covidpassen på 6 mån, annars är det ju verkningslöst för att hindra smittspridning.

Det är 6 månader nu väl i Sverige i alla fall?
    Och i början var det väl tom tre, eller minns jag fel?

Anonym (Antikroppar) skrev 2022-01-05 20:57:41 följande:
    Jag fick covid för några veckor sedan och har antikroppar nu, antikroppar håller längre än vaccinet.

Yup, antikroppar av en infektion är mer effektiv och håller sig bättre.

Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-05 20:57:25 följande:
    Passet kommer vara giltigt i 9 månader efter dos två, hur lång giltighetstid dos tre ska ha är inte bestämt inom EU än för det saknas tillräckliga studier på det. Mycket verkar tala för en längre period för dos tre.

Är det 9månader nu?
    Det visste jag inte ens om.
    Men och andra sidan vaccinpassens regler har jag inte engagerat mig över.

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?