Varför tar ni inte vaccinet?
Lurad av vad? Du har ett skydd mot allvarlig sjukdom och död, och det är väl bra?!
Det borde vara för det är bara en dos tagen, och inte fullvaccinerad enligt de parametrar man har för att vara fullvaccinerad.
Det borde väl även du kunnat räkna ut?
Men som du säger, ingen är lurad, utan användaren är ett offer för en pandemi, men känslan är säker denna.
1.Vaccintillverkarna är befriade från ansvar.
2. Ingen tillgång till rådata från vaccinstudierna.
3. Ingen säkerhetsutrustning under lång tid.
4.ofullständig rapportering av negativa effekter och dödsfall
5. Vaccinerna hindrar inte spridning eller infektion
6. Människor drabbas av covid även efter full vaccinering
7. Uppblåsta covid dödsantal
8 fauci och andra vid NIAID äger patent relaterade till modernavaccinet
9 censur och ingen vetenskaplig debatt
Här inne censureras man också om man har en annan åsikt än den rätta.
1 Sverige har lagt undan pengar redan.
2 Studierna finns för den samlade forskningskåren att kolla på, men finns inte, kommer säkert om det inte redan finns.
3 ett kort problem som varit borta länge nu.
4 Hur tänker du där, varje dag ett tag berättade man live i TV om detta, och sen har man rapporterat om postcovid och alla dom man diagnostiserat(är nog 60k kanske, var ett tag sedan jag såg en uppdaterad siffra, 300k som fått lukt/smak-skador, så vad är det som är ofullständigt?(man uppdaterar ju såna här saker rätt ofta, men så klart dom komemr inte hem till en och berättar detta, utan man får faktiskt engagera sig lite själv också.)
5 Det är inkorrekt av dig där, vi vet redan om procentsatsen som berättar att så många kan inte ens bli smittade, hur kan du missat det?(65-90% på Alpha, sen för du justera för var mutation och eventuella uppdateringar av vaccin.), du skrev alltså något som inte ens var sant, varför?
6 JA, det är vad procentsatsen innebär.
7 Vad uppblåsta innebär vet jag inte ens, vad vi vet att normala influensa år, så pratar vi om 2500-5000 döda, och det är tveklöst att detta är en pandemi, så vad är uppblåst, för ens sekunden säger du att de inte berättar nått, och sen nästa säger du att de blåser upp det, du vet om att detta två helt motsatta påståenden?, det berättar du inte tänkt till när du skrivit denna lista.
8 jaha
9 jaha, utan exempel och sakliga såna, så kan ingen ens bedöma om du har nått där eller inte.
Samhällsfarlig desinformation har FL berättat de kommer radera, och det får du ta med FL,för det är inget sakligt argument för ämnet.
Rådet du är ju att man ska jobba hemma om man kan, då kan chefen säga att man inte får komma. Vid tidpunkten jag vaccinerade mig gällde att bara ovaccinerade skulle jobba hemma. Ändrades alltså efter jag vaccinerades.
Nej. Jag har ingen nytta av vaccinet när jag ej får gå till praktiken. Jag har inget liv. Sitter bara isolerad hemma pga social fobi och allmän brist på vänner. Alltid beställt hem allt jag behöver så går inte ens till affären. Praktikplatsen var allt jag hade i mitt liv. Den skulle jag ha för att jobba på min sociala fobi. Men det skiter ju världen i.
dessutom är jag ung så om jag mot all förmodan skulle smittas när jag hämtar posten så skulle jag ha en extremt låg chans att bli allvarligt sjuk och dö. Och jag säger chans och inte risk för är redan död inombords från isoleringen ändå .
Vi förstår att det är tråkigt för dig, men detta har med att det har ökat såpass kraftigt, och att man vill bromsa smittspridningen.
Du kommer kläm helt klart.
Bind lite flugor istället, så har du nått och göra tills du kan ta andra och vara fullvaccinerad och ta ut vaccinpass om så krävs.
Så kan du sen praktisera.
Lycka till!
"Regeringen har i dag beslutat om ändringar i inreseförbuden till Sverige. Ändringarna innebär att alla resenärer ska kunna visa upp ett negativt testsvar för pågående covid-19-infektion vid ankomst till Sverige, oavsett vilket land man reser ifrån. Skälen till beslutet är den ökande smittspridningen och en hemställan från Folkhälsomyndigheten. Ändringarna träder i kraft den 28 december.
---
I samband med att krav på negativt covid-19-test införs för alla resenärer kommer det inte längre att krävas att EU:s digitala covidintyg, även kallat covidbevis, visas upp vid inresa till Sverige."
Det är så att ett vaccinpass vet vi redan om att detta inte kommer stoppa en smitta, men de som är fullvaccinerade smittas i extremt lägre gran än en ovaccinerad.
Och detta vet vi redan i före vaccinen kom att det var så, varför förvånad?
Blir konstigt när man ska prata om en sak, så måste man börja förklara hela jordens skapelse för en del som inte vill delta, före man kommer till poängen.
Just nu beter du dig som en tjurig treåring i trotsåldern när du håller på så som du gör emot henne, genom att skrika och gapa på att hon skall "trycka på visa endast" och kräva att hon själv lista ut vilket inlägg du menar.
Hur svårt skall det vara när EpicF har frågat dig vänligt nu flera gånger efter vilket inlägg det rör sig om.
Eller kan du inte egentligen svara på det själv, är det därför du håller på som du gör emot henne? Beter din som en trotsig 3-åring emot henne?
Det är nog säkert tusende gången som epic inte står för vad hon skriver.
Och hon säger detta till varje användare, AndreaBD utsatt med, och där epic berätta om och om igen för alla att JAG HAR SVARAT, och det var samma svar som här = "Det är ingen idé att förklara , du fattar ändå inte.".
Och det spelar ingen roll om du ger vad som ska svaras på, inte ens upprepade ggr, epci bara struntar i det och säger igen samma sak....
Detta har skett många många ggr, och sker lustigt nog alltid med faktafel av epic, är det ett sammanträffande tror du?
Jag tror du får läsa lite mer på där, så kommer du inse nått, innan du gjort detta kan jag inte hjälpa dig mer.