Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Varför tar ni inte vaccinet?

EpicF skrev 2022-01-06 20:38:51 följande:
    Var många (endel kanske är bättre ord) hjärtstopp innom fotbollen fanns även före pandemin.
    Japp. T.ex. folk som tränat när de inte var riktigt friska. Hjärtmuskelinflammation. Men även annat, antar jag. Medfödda fel kanske. 
  • AndreaBD
    nattuw skrev 2022-01-06 23:43:37 följande:
    "Vaccinationen med Pandemrix mot svininfluensan 2009?2010 bidrog till en ökad risk för narkolepsi hos barn och unga vuxna."
    [Läkemedelsverket; Svininfluensan, Pandemrix och narkolepsi; 20 november 20202]

Hos läkemedelsverket kan man även läsa att: "Genomsnittstiden från att patienten första gången rapporterat symtom till att senare diagnosticerats med narkolepsi var i genomsnitt 67 veckor, i några fall över två år."
    Ökad risk för vad? För att orsaka sjukdomen eller för att trigga igång den? Det senare uppenbarligen, eftersom det redan fanns genetisk anlag för det. Och om inte vaccinet hade utlöst sjukdomen - hade då inte något annat utlöst den istället? Ganska snart? 
  • AndreaBD
    EnAnonumius skrev 2022-01-07 08:51:51 följande:
    Så bara för att DU aldrig har räknat ut den så är det oviktigt för andra kvinnor också?

Trevligt att du blev gravid snabbt. Men nu har inte alla den "turen" att bli gravid snabbt. Och då kan det vara viktigt för just dessa kvinnor att kunna ha koll på sin ägglossning.
    VIsst, men min poäng var att det inte är absolut nödvändigt. Tänk på kvinnor förr i tiden! De visste inte ens att det fanns sånt som ägglossning. Och mänskligheten har ändå överlevt.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 10:43:29 följande:
    Det vet vi inte och kommet aldrig att gå svar på.
    Det är tillräckligt säkert för att man ska kunna utgå ifrån att det ÄR så.  
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 10:44:17 följande:
    Nej, jag har inte jämställt det.
    Okej, du vet inte vad du skriver eller så står du inte för det. Inget nytt.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 10:45:25 följande:
    Nej, men det är ett bra hjälpmedel när man är i det tankarna.
    DU sa att man MÅSTE veta det för att kunna få barn. Vilket är en stor skillnad till det du skrev nu.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 10:47:16 följande:
    Det påverkar på det sättet att man inte vet om när man har ägglossning. Var det svaret otydligt? Eller är det så att du inte har någon som helst aning om hur barn blir till och vad som krävs för att ett barn ska bli till?
    Hur kan du vräka ur dig såna påståenden hela tiden! Jag ska faktiskt anmäla det inlägget. Du bör ju någon gång lära dig att man bör uttrycka sig på ett forum.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 10:51:58 följande:
    Sedan hade de en högre sexdrift än oss och sex "hela tiden" just för att göra barn.
    Det här har jag aldrig hört förut. LÄNK på det, tack! 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 10:48:26 följande:
    Nu var det faktiskt du som påstår att mensrubbningar är "jätte vanligt" och inte jag.
    Jag har påstått samma saker hela tiden, i så fall är det du inte har läst rätt. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 10:50:34 följande:
    För att det är när kvinnan har ägglossning som barn blir til...

Du blev med barn för att ni prickade in ägglossningen. Vilket i realiteten innebär att du faktiskt hade ett hum om när den inträffade och sedan hade oskyddat fullbordad sex med en man (förhoppningsvis din man) före, under eller efter ägglossningen.
    Igen ett sånt oförskämt inlägg! Du har inte ett s..... att göra med om jag använt preventivmedel eller vem jag haft sex med. Ska du sitta och säga att jag borde varit GIFT då? Det var min dåvarande partner och det är väldigt oförskämt av dig.

Och du sitter här och spekulerar att vuxna kvinnor (med högskolutbildning) inte skulle veta vad som händer vid ägglossning. Självklart vet man det. 

Poängen är att jag egentligen VILLE ha barn, och att jag var medveten om att min ägglossning kunde vara ungefär då. Det var lite tidigt så vi tänkte, egentligen bör vi ta  det lite senare, men om det händer så det välkommet ändå. 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?