klyban skrev 2022-01-13 07:03:04 följande:
Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-12 22:28:27 följande:
Det har du förstås rätt i, har allt enträget "tjat" här bara fått en enda individ att ta sin första spruta så är det värt det.
JAg hade nästan gett upp dos ett, och att vi hade nått taket.
Men icke, sen är kanske inte vår del den största, men jag tror vi har en påverkan och vi som vill diskutera nått sakligt, inte som ovan som istället bombarderar de med goda argument för att vaccinera sig med frågetecken.
Vet inte vad den antiavccer retoriken ska ge oss, men var gång så berättar det tillbaka jag är ingen antivaccer, m,en ändå tar det inte lång tid så är nästa antiaccerproganda på G upp.
Och så tydligt också.
Jag såg siffror på att även dos 1 tas fortfarande i grupper som redan i stort sett skulle kunnat vara fullvaccinerade. Vilket är bra.
Haha, nej det är nog inte tack vare oss. Men som sagt, det räcker men EN för att vara värt det. Kanske vi kan övertyga skeptikerna iallafall.
Vet inte om du såg det men en person beskyllde mig för att vara antivax också, något som jag aldrig ens varit i närheten av.
Jag fick iaf tillfälligt tyst på min vän sedan länge (hade brutit med henne om det inte var så många år) häromdagen då hon predikade hej vilt om sin propaganda. Ska inte gå in på detlaljer, vill ju inte bli avslöjad av någon som ev var i samma tråd på FB. Där är man ju liksom inte anonym. Eller jo, det finns de som kallar sig typ "Johanna Johanna" och är utan bild.
Jag är dock öppen med mitt namn och har foto på mig själv, fast mer än så kan inte icke vänner se. För det har de inte med att göra.
Nu blev det en sån där utläggning igen!
Får hoppas att "vännen" håller foderluckan stängd nu ett tag iaf.