klyban skrev 2022-01-05 21:32:51 följande:
Det intressanta är att epic var med när jag berättade om dos ett och två jag tog, och jag delade med mig av en anekdot som gjrode henne skogstokig av någon udda anledning.
Och det var om den första vaccinationen för mig, och denna som administrerade var mycket skeptiskt till vaccinerna sig själv(ej antivaccer), utan bara erfarenheter ifrån nära anhöriga som fick problem efter pandemrix.
Och hur denna SSK sen berättade att hon tjänstgjorde på IVA i par veckor, och att redan efter första dagen bestämde sig jag ska ha vaccinet och efter mött verkligheten av COVID-19 i sjukvården.
Då den verkligheten var den brutalaste hons sett i sin karriär.
Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-05 21:19:43 följande:
Jag lyssnar på jobbet, jobbar oftast ensam och då lyssnar jag via mobilen.
Jättemycket bra och intressanta program som handlar om en stor bredd av ämnen.
Ja, vetenskapsradion är i P1. Kropp och själ, varje tisdag med ett speciellt ämne i varje program, Plånboken på onsdagar, samma där, sist jag lyssnade handlade det om pensioner. (Tids nog kommer man dit, det är bra att ha lite koll.).
Och så har de ett program varje vardag 9,30 till 10,00 som heter "Ring P1", det kan bli hur roligt som helt. Eller tråkigt för den delen, ofta rätt knasigt. Vanligt folk ringer in och säger sin mening om valfritt ämne.
P1 är bra!
Det tar säkert tid, men ska börja lyssna på P1 frågan är bara när.
Förstärkaren brann upp ett tag tillbaka, så måste laga den först.
Datorn skulle jag kunna lyssna på, men väl där så är jag inte direkt intresserad att lyssna på saker man msåte koncentrera sig på.
Men jag har börjat samla in vilka komponenter jag behöver, köpt ett gäng kondensatorer, saknar en on/off-knapp, och dessa är inte alls så enkla att hitta som man kunde tro.
Kan vara nått mer som måste bytas, men det är en bra början.
Men jag har ett par tips jag ska kolla upp under året.
????
Oj, ja det var ju ett bryskt uppvaknande. Kanske alla antivaxxers skulle behöva också?
Haha, du har väl en mobil? Jo, för det vet jag att du har, för det berättade du häromkvällen när jag blev sittande här alldeles för sent!
Radion har blivit lite av min "kompis", ibland drömmer jag mig iväg i andra tankar också men när det är intressant, som det där med Covidpassens giltighetstid, då jäklar lyssnar jag!
Var på restaurang på juldagen med en vän och åt middag, då fick vi visa våra pass. Det kändes tryggt att veta att alla som var där hade ett pass.