• klyban

Varför tar ni inte vaccinet?

EpicF skrev 2023-06-10 15:30:49 följande:
    Du visste tydligen inte det. Ingen halmgubbe. 

Så varför är du emot vaccin? 

Du sagt den säkert 100gr och jag svarat exakt samma varje gång.
    Vad ska halmgubben berätta om 10år?
    Eller tror du det är första gången man tillverkat vaccin på nytt virus :lol::lol::lol:

Så vad är det jag inte visste? :lol::lol::lol::lol::lol: 
    Sen lägger du orden i munnen på mig, och det blir rätt komiskt då du varit arg på mig många ggr och när jag sagt att konspirationer är inte en godkänd anledning att inte vaccinera sig.

Vart är din saklighet om denna process i hur en substans som inte funnits i kroppen på praktiskt taget 10år.
    Vart är dina långtidsstudier som berätta att 10år är att beakta?

Vart är din saklighet du ville ha, för nu har det blivit som vanligt för dig, du kräver saker, men ALDRIG levererar.
    Samtidigt det ser väldigt konstigt ut när du gett upp, men vill vara kvar och tro du säger nått sakligt.

Och viktigaste av allt, du vetat om att detta är en konspiration i åratal nu och eftersom vi är flera som berättat det för dig, och helt plötsligt idag så låtsas du om du inte visste.
    Vad är det om, och vem skulle det lura?
    Kanske du tror att det betyder du aldrig återgett antivaccer propaganda?
    Åratal har du vetat om, och till och med IDAG försvarar antivaccer propagandan och konspirationen.
    Men hade du haft nått sakligt som berättade detta var en sak, så hade vi haft nått och diskutera som fanns i verkligheten.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-10 15:49:16 följande:
    Jag omformulera min fråga: Varför får folk ha vilka anledningar de vill för att avstå vaccinet?
    Vad rör det dig av vilken anledning folk vill avstå?
    Vem är du att bestämma vad som är en giltig anledning? 

Du sade jag var emot vaccin, uppenbarligen INTE :lol::lol::lol:
    Därav halmgubben.

Dock är inte vad detta handlar om, utan om att du ger ett antivaccer propaganda och konspiration och hur du försvarar denna med INGEN saklighet alls.
    Inga långtidsstudier som styrker påståendet har du heller, ingen saklighet att en substans praktiskt tagit 10år sedan den försvann ur kroppen, ska helt plötsligt ge skada.
    Men du påstår något som är så extremt tokigt att man undrar varför du inte förstår hur tokigt det är, och du säger dig vara utbildad inom området sjukvård och omsorg.
    Jag har extrema problem att förstå att du inte förstår det du påstår sakar all saklig grund eller logik.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-10 16:13:48 följande:
    Inte kan du svara sakligt på frågor heller. 

Ja, eftersom du uppenbarligen är så intresserad av antivaccpropaganda och konspirationsteori så är det logiskt att du är emot vaccinet. 

Vad långtidsstudier visar vet vi inte ännu. Hypotesen är att se inte visar någon fara för människan. Men som sagt, än så länge är det en hypotes och inte fakta. 

Vet inte varför du nu ljuger om vad jag säger, och påstår att jag säger nått som är nästan exakt motsatsen i vad jag faktiskt säger.

DU sade du ville prata saklighet, varför kommer det aldrig för?
    För berätta vilka långtidsstudier som bekräftar ditt tokiga antivaccer propaganda som du förvarar så svårt.
    För alla långtidsstudier på vaccin på ny virus berättar detta aldrig NÅGONSIN skett innan.
    Så för vad för saklighet baserar du ditt försvar av deras propaganda på?

Och hypotesen du ger är en konspiration om vaccin och som komiskt nog är ett antivaccer propaganda.
    Och att detta är ett antivaccer propaganda har du vetat om ända sedan du först kom med dessa 10år.

De som faktiskt är utbildade och kan vaccin, de berättar du har fel.
    De säger redan vid 6 veckor så klinkar skador och biverkningar av snabbt, någon säger nån vecka till,ingen säger ett år.
    INGEN!!!
    Men du vet bättre än dom Solig

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-10 16:43:53 följande:
    Du har inte svarat på frågorna heller. Då har jag rätt och har inte påstått att du ljuger. 

Du kan inte svara på dirketa frågor till dig och du finner heller inte bevis för det du påstår att Dennis Carroll har påstått. 

Någon gång måste du inse att du får leverera en gång, och nu är det din tur.
    Och ja, du LJUGER när du säger jag är emot vaccin, för du vet redan att det är nästan exakt det omvända.

Du kan inte kräva saklighet om Dennis innan du gett till mig, jag har berättat för dig att du för först leverera, sen kan jag leta upp vad han sade.

Och frågan kvarstår, vad är långtidsstudierna som stödjer det du säger och med vaccin på nya virus som kommer?
    Vad är det för en process som gör att en substans som varit ur kroppen i praktiskt tagit 10år, kan ge en skada först 10år senare.
    Och varför försvarar du antivaccers hypotes = konspiration och detta utan en enda saklig fakta som stödjer dig, utan en enda logiskt grund att stå på, INGEN beprövade erfarenheter, INGA långtidsstudier som berättar detta skett innan osv...

Det är som fuckgogle säger, grannens elbil...., det är den nivån du är på.
    Du ville ha saklighet, vart är den?
    Och jag tänker inte ge dig nått innan du för en gång skull svarar sakligt om detta ovan.
    För då KRÄVDE ju saklighet, så vad väntar du på?

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-10 17:00:37 följande:
    Nej, jag ljuger inte. Du är väldigt intresserad av konspirationsteorier och antivaccpropaganda vilket indikerar på att du är emot vaccinet. 

Så du kommer med en länk när långtidsstuderna är färdiga? 

DU har lärt mig att detta var en antivaccer propaganda och konspirationsteori och när du först gav den och jag tog reda på vart det kom ifrån.(Och en sak är säker, de med utbildning på området säger du har helt fel.)
    Och jag har redan berättat att jag är för vaccination och detta har jag säkert nått tusen inlägg och jag sagt det.

Du kräver saker igen och skippar sakligheten.
    Vilka är långtidsstudinerna som stödjer din hypotes(aka konspiration.)?
    Du krävde saklighet av mig, men när jag säger du ska leva upp till detta själv, så svarar du inte ens.
    Är det vad du säger är sakligt tro du och att fly ifrån all saklighet?

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-10 17:26:40 följande:
    Inte ens de med utblindbing kan veta. Du verkar tro att hypoteser är fakta och sanning. Detr de inte. Det är en osäkerhet teori om någon man tror. Genom studier undersöker man om hypotesen stämmer eller inte. 

Du är för vaccination, men ändå så är det du väldigt intresserad av antivaccpropaganda och konspirationsteorier? Och du förstår heller inte vad en hypotes är. 

Med mångtidstudierna ska man finna ut (om det går) om vaccinet har några effekter (negativa eller positiva) på lång sikt. 

Jag har ingen egen hypotes om vad effekterna på lång sikt är, men så jobbar jag heller inte med den forskningen. Jag är däremot med i andra forskningsprisjekt, men de är irrelevanta för tråden och för dig. 

Återigen, jag kan inte svara på något som inte får att svara på ännu. 

Vart är långtidsstudierna som styrker din konspiration du lyfter?
    Ja, jag är intresserad vart du fick denna konstiga ifrån, och det var antivaccer propaganda som du nu försvarar på alla sätt du kan, det senaste genom lägga orden i  munnen på mig och till och med ljuger om vad jag sagt.

Du vill ha saklighet och den kommer aldrig, för du har inte tagit mer än steg tillbaka och dessa skador som ska uppstå om 10år och 1 sekund.
    Du kan inte ens hitta den process som ska ske och när du har en substans som varit ur kroppen praktiskt tagit 10år, och ska uppstå skada/biverkning 10år senare och som ingen ens ser en uns av före.

Och de världen över vet ju bättre än dig, och de har redan berättat att redan vid 6 veckor ser man inget nytt i biverkningar/skador, någon säger par veckor till, sen inget.
    Och det är en beprövad erfarenhet också att magi uppstår inte ur tomma intet och inte går se under 10år, och sen 10år 1 sekund kommer det.

Och allt detta nonsens skriver du för du gått på antivaccer propaganda.
    Och går det ens undgå att vaccinet i sig inom biverkningar/skador, klassas som en av de mest säkra vaccinen någonsin och effektivast på detta.

Du ville vara saklig, det är dax att förklara din hypotes(aka konspiration) sakligt, och varför du misstänker skador/biverkningar ska se av en substans som inte existerat i kroppen på nästan 10år.
    Det du påstår är gallimatias och vet faktiskt inte varför du vill skrämma eventuella vaccinationstagare med antivaccer propganda.
    Vet du varför du gör detta?

Saklighet, ja, det verkar bara som jag bidrar med detta, kanske du ger saklighet i nästa inlägg? :no:

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-11 12:17:46 följande:
    Konspiration? 

Du menar resultatet av långtidsstudierna? Ja, eftersom de inte är färdiga ännu så finns inget resultat att tillgå. 

Jag misstänker ingenting, jag väntar som alla andra på vad forskningen kommer fram till. 

Den beprövade erfarenhet på långtidsstudier av vaccin, den berättar att din hypotes(aka konspiration) har aldrig existerat.

Kan du förklara denna process i hur en substans som varit ur kroppen i praktiskt taget 10år, helt plötsligt ger skada/biverkning 10år senare?

Du KRÄVDE saklighet, och inte ens en gång har du försökt efter du krävde detta.
    What gives?

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-11 14:44:21 följande:
    Men helt allvarligt, HAR DU MISSAT TOTALT ATT COVID-19 VACCINET ÄR HELT NYTT OCH ALDRIG NÅGONSIN HAR FUNNITS TIDIGARE????

Jag har saklighet i varje inlägg men du däremot har aldrig bpgin saklighet i något av dina inlägg. Bara svammel. Rent svammel. 

Den gamla halmgubben igen.

Nu var dock frågan kan du ge en enda långtidsstudie som ger en erfarenhet att din hypotes(aka konspiration) har skett ens en gång tidigare?
    Prata om saklighet är inte saklighet, du KRÄVDE saklighet av mig, och du har än inte levererat sakligheten som stödjer påståendet om 10år så börjar skador/biverknings uppstå igen.

Eller försöker du säga att ditt påstående SAKNAR ALL SAKLIG GRUND?
    För det är vad utebliven saklighet innebär för dig.

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-11 17:25:05 följande:
    Ja, och den kommer komma igen eftersom du tydligen av någon märklig anledning har missat att vaccinet är helt nytt och aldrig har funnits. 

Så en trött halmgubbe till, men jag biter gärna ändå Solig

Kanske du inte vet om att göra vaccin till virus, så är det nytt varje gång?
    Du tror inte att vi redan har långtidsstudier redan som berättar det du säger är en möjlighet, ALDRIG har skett innan?

DU ville ha sakligt(Vilket man inser nu att du inte alls ville ha!), så är det inte dax att du berättar sakligheten och den beprövade erfarenheten också?
    Först alla vaccin man gjort, i dessa tidsstudier så berättar det att det du påstår aldrig hänt.
    Ändå påstår du detta är en sak.

För nå andra vägar in med saklighet för dig, så får du kanske förklara denna process hur en substans som varit ur kroppen i praktiskt taget 10år, helt plötsligt ska få en återkomst i kroppen och orsaka skada?
    För vad bygger du ditt påstående på, för "man kan aldrig veta" är det mest osakliga du kan säga.
    Och du påstod att du höll på med forskning och vet att beprövad erfarenhet är fundamentalt.

Det enda som finns kvar är ett antivaccer propaganda, och detta för någon saklighet aldrig påvisar det allra minsta att det du säger har en bäring.

Du ville ha saklighet, kommer den snart om detta och hur en substans som inte finns i kroppen längre kan göra skada/biverkning först 10år senare.
    För påståendet du ger, låter inte som en som är utbildad inom sjukvård och omsorg, utan de låter som en antivaccer som vill skrämma folk att inte ta vaccin.

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-12 19:08:34 följande:
    Ingen länk från dig idag heller.... suprise 😅

Först är det din tur har jag berättat för dig, då du kräver kräver och åter kräver, men aldrig levererar nått sånt själv.
    Dina dagar att kräva saker är över, och den dagen du levererar nått.

SÅ nu är det min tur att kräva, men det visar sig du inte ens kan sakligt börja beskriva denna process du pratar om som ska ske efter 10år och 1 sekund.
    Du kan inte presentera en enda långtidsstudie som berättar att vaccin gör som du säger den kan göra.

Det du ger oss är antivaccer propaganda och en fråga som ligger med här på rulle, varför sprider du denna för, varför försvarar du den så svårt.
    Och vad är uppsåtet med sprida antivaccer propaganda?

Du sade du ville ha saklighet, när kommer den?
    För det var bara en sak till du krävde och aldrig levererade.
    Inser saklighet är inte din grej, eller kanske din okunskap är ett problem där.
    För det är få som skulle ge antivaccer propaganda innan den kollat med den beprövade erfarenheten av vaccin först, dock inte du av någon anledning.

Och saklighet som att man världen över ser att substansen slutar ge skada/biverkningar redan vid 6 veckor, en del säger nån vecka till.
    Sånt avfärdar du, för du anser dig veta bättre och tro att en substans som varit ur kroppen i praktiskt taget 10år, helt plötsligt ger skador/biverkningar.
    Det är nått du inte heller kan sakligt beskriva den processen i hur den ska ske.

Du sade saklighet, nu är vi säkert över 100 inlägg bort och jag väntar fortfarande på denna om dina påståenden om substanser som kan skada när den varit ur kroppen i 10år och inte synts en skada/biverkning innan dess.

Och jag ger saklighet de flesta inläggen, så jag ju uppfyllt din önskan.
    Kommer det ta lång tid innan du är saklig, om par tusen inlägg, eller aldrig?
    Och varför kräver du något du inte ämnar göra själv, vad är det om?

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?