• klyban

Varför tar ni inte vaccinet?

Så inget du vill diskutera då.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    AndreaBD skrev 2022-02-03 23:30:17 följande:
    Drömmer Precis. Jag blir less på att folk slänger in länkar, som de i dem allra flesta fallen inte förstår själva. Kanske hoppas de att någon förklarar....

Man kunde faktiskt trott att användaren vill diskutera sin länk och vad som ville med den.
    Då är det udda att undvika detta, jag bara antar att användaren inte förstår vad den läser och går vidare.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2022-02-04 14:04:16 följande:
    Men det gjorde ju personen redan i #1703 när linken gavs forsta gången.
    Och sen stendog det....
  • klyban
    Maya84 skrev 2022-02-18 23:15:03 följande:
    Därför ingen kan garantera att jag inte får allvarliga biverkningar av det.

Dock berättar fakta att det som är klart farligare och svårare och det är att få COVID-19.
    Och allvarliga biverkningar är galet få med vaccinen.
    En fin fråga är varför väljer man det som är så extremt mycket mer farligt i jämförelsen?

Och jo, vi kan garantera en sak och att alla dör en dag, och garantera kan man aldrig göra med läkemedel.
    Se bara på Alvedon, som har orsakat mycket mer skador och död än vad COVID-19 vaccinen gjort.
    Så vad ska den konstiga svartvita argument vara för, för kan man garantera så, så skulle vi aldrig dö.

Nekar du även annan behandling av sjukvården?
    Undrar om det åtminstone finns en röd tråd du följer.

• klyban
    Maya84 skrev 2022-02-19 00:43:13 följande:
    "galet få"? Säger någon som inte grävt lite själv och funnit tusentals videos, vittnesmål, experutlåtanden, artiklar som alla är mörkande av media, myndigheter och sociala medier. Finns det någon anledning att man inte får posta negativa åsikter eller erfarenheter om vaccinet på internet?
    Du kanske vill käfta emot alla de experter som kan bevisa svart på vitt hur vaccinet påverkar kroppen DNA?
    Klart farligare? I danmark har det smittats tusentals per vecka . Men vi går fortfarande runt som vanligt och riskerar att få smittan. Varför gör vi det om den är så dödlig? Dödsfall är minimala på friska människor så att påstå det är extremt verklighetsfrånvänt.
    Och nu när alla restiktioner är borta, då borde vi dö som flugor? Varför är restriktionerna borta?
    Varför dog inte jag när jag hade COVID, och alla mina vänner?
    Du tycker på fullaste allvar att jag ska riskera att få allvarliga biverkningar för ett flunsa liknande virus, som dessutom inte ens stoppar pandemin, utan smittar människor ändå?

Kul att man litar på blint på myndigheter som du gör.

"One of the worlds most prominent medical doctors with expertise in treating COVID-19 has gone on the record with a scathing rebuke of the U.S. governments approach to fighting the virus. He says the governments strategy, carried out in cooperation with the Bill and Melinda Gates Foundation and the United Nations World Health Organization, has resulted in tens of thousands of unnecessary deaths and is now being followed up with thousands more deaths caused by a mass-injection program."

Varför dog inte du och alla dina vänner, kan det vara för det inte är 100% dödlighet?
    Tror du det kan vara så enkelt? Tomte

Vi står dock kvar på exakt samma punkt, vaccinen har galet få biverkningar svåra biverkningar.

Och COVID-19 orsakar MÅNGFALT MER SKADOR OCH DÖD än var vaccinen gör, så vi om du ska garantera nått som inte går.
    Så ska man välja vaccinationen, då COVID-19 orsakar gigantiskt mycket mer skador och död.
    I Sverige har vi upp mot 50k postcovid diagnostiserade, 300000 med luktskador.
    Det verkar som du har lite svårt och se detta, och frågan är varför, då det är så övertydligt också.

Är Bill Gates en rymdödla och är det mikrochipps i vaccinen?

Anonym (I) skrev 2022-02-19 00:29:48 följande:
    Jag lyssnade på min intuition som sa att jag absolut inte skulle ta det. Har därefter läst på. Bland annat biverkningsrapporter och pfizers egen studie där fler dog i behandlingsgruppen än i placebogruppen och blivit än mer övertygad om att jag inte vill ha det. Allt hets och press och hat har också bidragit till att jag blivit ännu mer ovillig att ta det. Jag dör hellre eller blir fängslad än att ta det vaccinet. Kommer Indiens avaktiverade vaccin hit kan jag tänka mig det.

Din intuition är att ignorerar fakta, och därefter berättar intuitionen ingenting om vaccinen längre, eller nått överhuvudtaget.
    Men lustigt du hellre dör än får ett effektivt vaccin som skyddar dig ifrån att bli smittad(längre nu med omikron) och svårt sjukdomsförlopp har det varit sjukt effektivt på, låter som du inte har riktigt koll på någonting.

Och dina påståenden är också falska om det du säger om biverkningar.
    Och vem föredrar inte myndigheter över rena fantasier?

Maya84 skrev 2022-02-19 00:58:36 följande:
    Nej ok, för du vet med säkerhet vad ett vaccin innehåller? Eller var du med att ta fram det?
    Du vet ju inte ens mina "källor", men du är sjukt snabb att påpeka att källorna inte är trovärdiga. Du har alltså redan bestämt dig  att jag har fel, utan att ta reda på varför många  (inklusiver nobelpristagare) och forskare går ut med denna information. Det är ju tydligt att om man inte orkar eller vill ta reda på saker som sträcker sig längre än vad Expressen, SVT eller staten vill tala om för dig så är det inte konstigt att majoriteten har vaccinerat sig.

Vad vi vet är att det du säger är bara ord på en rad utan mening, och just för det är bara ord på en rad utan saklighet.
    Ja, så då har du PER AUTOMATIK fel.

Våra myndigheter tog en egen väg i pandemin och strategi, och nu tittar världen avundsjukt på oss att det fungerade så väl.

• klyban
    Maya84 skrev 2022-02-19 01:36:06 följande:
    Då är mitt tips att hålla sig borta från forum där man disskuterar saker.

Fakta, forskning och en röd tråd av saklighet berättar du har fel.
    Varför sprider du desinformation?
    Och så uppenbar också.

www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html

• klyban
    Maya84 skrev 2022-02-20 07:52:50 följande:
    Nej jah sprider inte lögner. Det du kallar lögner är saker du inte förstår

Men är folk okapaba att ansdvända internet? Ta reda på saker slälv. jag behöver inte hålla dig i handen

Ändå står vi på samma punkt och att du sprider desinformation.
    Och jag vet redan om denna "Do your own research", men du gör ett fel i den, du glömde ge den fras som man  brukar ge.

Och ska man gå på fakta, forskning och saklighet med en röd tråd och för uppnå konsensus.
    Så kommer man aldrig komma fram till något du skrivit här.
    Det vi tar med oss är att du skriver saker som du aldrig kan påvisa mer än som desinformation och konspirationer.

www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html

EpicF skrev 2022-02-20 11:44:23 följande:
    Om man ska googla så får man också lära sig att vara källkritisk  och inte gå på allt som skrivs. Vilket du verkar ha lite problem med. 

Dom googlar inte, de använder sidor där fakta och forskning och saklighet aldrig får existera.

Och Användaren gjorde ett stort fel före där och att missa berätta vad man ska söka på, verkar som dessa antivaccers och desinformationsspridarna i Sverige har inte förstått hur det ska gå till med "Do your own reasearch." och då får man inte glömma av nyckelordet, nyckelordet är skapat på ett sätt där de ofta är helt ensamma med det ordet och vaccin.

Det är väldigt många som går på denna "Do yopur own reasearch" och sen inte besöker en enda sida som har fakta, forskning eller saklighet med en röd tråd....

• klyban
    Anonym (Frida) skrev 2022-02-27 01:56:52 följande:
    Okej så alla 40000 människor bara i Sverige som beskriver biverkningar av vaccinet ljuger? 

Vem har sagt det?

Och de flesta av biverkningar som är mer än 40000, är ont i armen och andra liknande milda och snabbt övergående.
    De svåra biverkningar är galet få.

Anonym (Chansa) skrev 2022-02-27 10:03:05 följande:
    Tagit noll sprutor. 3 av 4 i familjen hade covid för ett par veckor sedan men jag slapp eller hade iaf inga symptom. Tog inte sprutorna pga biverkningarna med feber osv som dom flesta verkar ha fått. Dricker el röker inte, är under 40, ej fet och tränar regelbundet så gick på magkänslan att jag skulle tåla en ev infektion och det visade sig ju stämma. Nu när covid är mest som en vanlig förkylning ser jag definitivt ingen anledning till att vaccinera mig. 

Är du rädd?
    Det är de som dött som chansat som du, varför vill man ta den lotten?

• klyban
    Anonym (Qq) skrev 2022-02-27 11:14:08 följande:
    Samma sak med chansen till biverkningar av vaccinet, så varför chansa? Exakt samma logik som du lägger fram

Har du en vågskål, så berättar det nått för dig.
    Och den GIGANTISKA mindre risken med vaccin mot COVID-19 infektion, som inte bara dödar utan skadar massor.
    Var ett tag sedan jag hörde hur många postcovid diagnostiserade, men bör ligger på 50-70000 nu.
    Och så har du 300000 luktskador av COVID-19 också, så ditt argument är ett fallerat argument och när vi lägger detta i vågskålen, vågskålen med COVID-19 går rätt i backen och par meter till under och i hur många mer de är.

Så du får vackert försöka igen, för detta gick inte bra för dig i ditt hopp om att vi skulle glömma av detta.

Varför vill man ta den lotten för och när du har säkra obligationer med vaccinen?

• klyban
    Anonym (Qq) skrev 2022-02-27 11:30:51 följande:
    Men folk får göra sin egen nytta-analys och jag ser absolut ingenting rätt med ditt inlägg. Hade exakt samma upplevelse som inläggsskrivaren. Ovaccinerad och hade inget minsta problem med att få covid. Tycker mer att man hör folk som är vaccinerade som blir sjuka eller får diverse biverkningar så det är verkligheten runt mig. Vaccinen är inte säkra och detta ser vi mer och mer.

Det är korrekt och denna vågskålen med COVID-19 slår rätt igenom bordet och ned i marken, så många mer är skador och död av COVID-19.
    Du lider även av något som heter konfirmationsbias, och vägrar se matten som stödjer vaccinationen med G I G A N T I S K A mått.

Och i början av vaccinationen så var det ~99% som var ovaccinerade, du har stora problem med fakta inser jag.

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?