-
Helt ogrundat påhopp! Hon har alldeles rätt i sakfrågan.Anonym (Anna) skrev 2022-01-03 19:12:16 följande:Så jävla dum i huvudet ärligt talat. Tänk efter innan du skriver.
-
Tyvärr så hjälper inte vanlig motståndskraft. En del folk som har dött var inte i dålig skick eller så. Och det finns ingen som helst logik i att man skulle släppa loss ett virus på hela världen för att starta ett 3:e världskrig. Ingen skulle ju vinna på det. Tvärtom. Det finns inget man skulle kunna uppnå på det sättet. Och ett virus är alldeles för okontrollerbart.Anonym (Frisk) skrev 2022-01-04 03:41:34 följande:
Tar inte skiten för att jag inte vill riskera hälsan. Sprutorna har inte testats tillräckligt länge för att vara säkra, tvärtom visar det sig att de inte fungerar. Jag litar mer på kroppens naturliga motståndskraft och gör mitt bästa för att stärka mitt och min familjs immunförsvar, på ett hållbart sätt.
Jag och många med mig är övertygade om att allt detta är krig i ny form (= 3:e världskriget!). En av strategierna är denna splittring som sker bland folket, vänner och familj vänder sig mot varandra.
Och cencuren! Att mitt ursprunga inlägg togs bort och jag blev avstängd på FL bevisar bara att jag har rätt, tyvärr!
Jag har ingen avsikt att provocera. Tvärtom
så vill jag visa respekt, hänsyn och förståelse till alla rädda. Detta är hemskt för oss alla! Vore bäst om vi kunde hålla ihop eftersom vi är starkare tillsammans och vi är ändå alla i samma båt, både de som tagit sprutorna och de som valt att låta bli.
Tiden visar vad som kommer att hända. Den som lever får se! Inget jag gör eller skriver här kan ändra på det...
Hoppas min åsikt får vara kvar den här gången. Kärlek till Er alla, medmänniskor!
-
Jaha? Allvarligt? För det första är det inte alls belagt på något sätt att vaccinet skulle ha "dödat" dessa människor. De har dött snart efter vaccinationen och då måste man undersöka om det finns ett samband. Kan lika bra vara så att det finns andra orsaker hos alla dessa.Anonym (NoVa) skrev 2022-01-04 09:43:47 följande:Vilket annat läkemedel som helst som dödat 354 personer i Sverige hade stoppats direkt.
Och det finns dödsfall med många vanliga mediciner också. Men det är lite svårt att få veta exakt fakta där - jag antar att man inte vill skrämma folk och därför inte gör det allmänt tillgängligt. -
För att det var barn? Eller för att svininfluensa-pandemin inte var så farlig som man trodde så att man ändå inte behövde fortsätta?Anonym (Ovaccinerad) skrev 2022-01-04 16:27:41 följande:När 14 barn i Finland drabbades av narkolepsi av svininfluensa vaccinet så stoppades vaccineringen trots att man bara misstänkte och inte visste.
All vaccinering av svininfluensa stoppas i Finland | Vårdfokus (vardfokus.se)
Här har vi flera tusen anmälda misstänkta biverkningar och inget händer. Inte logiskt alls.
Flera tusen anmälda misstänkta biverkningar? Inte flera tusen OLIKA förstås.
Tja, det finns väldigt vanliga mediciner där så gott som alla har biverkningar. Alla psykmediciner, antidepressiva t.ex. Jag har inte hört av NÅGON som inte skulle ha haft biverkningar. Så jag tycker inte alls att det låter mycket. -
Löjligt! Länderna som har bättre sjukvård - Tyskland och andra - vaccinerar också så många som bara möjligt. Och t.o.m. Tysklands kapacitet i sjukvården är på gränsen nu - och den är så mycket större än Sveriges. Vi kan bara hoppas att vi inte hamnar där, annars blir det väldigt illa.Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-04 22:26:34 följande:Så för att vi har monterat ner vår vård sedan 80-talet då vi hade ca 2000 iva platser till idag med en mycket större befolkning till ca 550 platser, så ska vi alltså vaccinera oss? Det tycker du är rimligt? Och dessutom med ett vaccin som är i fas 3 av 4 och som igen vet långsiktiga biverkningar av och som uppenbarligen även fungerar dåligt.
-
Nej, man smittar inte mycket med vaccin, man smittar mindre.Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-05 00:05:59 följande:Dvs man smittar mycket trots vaccin, vilken funktion fyller då vaccinpassen? Och tillhör du då ingen riskgrupp tycker jag man inte har någon anledning att vaccinera sig. Och får man inte den asymtomatiska sortens covid, får man kanske symtom som ovaccinerad och kan stanna hemma utan att smitta vidare till andra.
-
Desinformation igen. Det går inte att skydda dem gamla och riskgrupperna tillräckligt genom att bara vaccinera dem. För dålig immunrespons. Och det du antyder om påstådda mensrubbningar är inte korrekt heller. Man är ju inte steril för att man har mensrubbningar. Och hur många kvinnor har egentligen jätte-regelbunden mens? Nä, det är trams.Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-04 23:53:28 följande:Vad är det du motsätter dig, det är fakta att det är 80 plussare och riskgrupper som främst dör. Man måste väl rikta skyddet dit det behövs? Varför ge sig på och experimentera med tolvåringar och unga människor. Det motiverar inte att de som har typ obefintlig risk att dö i covid ska vaccinera sig tycker jag. Jag har redan tex haft covid och tillhör ingen riskgrupp, ser ingen anledning till att vaccinera mig. Sen alla rapporter med mensrubbningar 5000 i landet än så länge, har även en vän som tillhör den statistiken och mensen är fortsatt oregelbunden över ett halvår efter vaccineringen. Hon vill ha barn, hur lätt blir det nu.. Tur att det är frivilligt med vaccinet än så länge.
-
Jag läste att ovaccinerade smittar 5 gånger mer än vaccinerade. Men jag tror inte att man är helt överens än.klyban skrev 2022-01-05 00:21:21 följande:
Jag svarade liknade, vet vi hur mycket mindre?
Denna verkar störa en del extremt mcyket, och vägrar acceptera att vaccinet skapar en mindre virusbildning, och att detta även påverkar virus som kommer ur kroppen.
-
FHM sa i alla fall på pressträffar att man som ovaccinerad har 11 gånger högre risk att smittas, och siffrorna på vaccinerade och ovaccinerade smittade verkar bekräfta det (grov uppskattning av mig nu efter att ha sett såna siffror).klyban skrev 2022-01-05 00:19:26 följande:Jag satt och fundera på om man inte kommer börja slänga ut folk ifrån sjukhusen med COVID-19, och då de som inte anses livshotande och pga belastning.
-
Det blir ju nästan automatiskt så att man bedömer det annorlunda, vem som behöver vara på sjukhuset och vem som inte behöver det.klyban skrev 2022-01-05 00:19:26 följande:Jag satt och fundera på om man inte kommer börja slänga ut folk ifrån sjukhusen med COVID-19, och då de som inte anses livshotande och pga belastning.