klyban skrev 2022-01-26 12:28:05 följande:
Jag vet att det samkörs och görs så korrekt det går, men låter som det inte är nog för dig.
Och vad du vill med detta kommer det snart?
Så vad är din poäng, för nu är den icke existerande, så ska vi gå vidare och bara anta det inte var nått då?
Och vill du veta mer om rapporteringssystemen, ja, då får du börja läsa upp dig.
För justerar gör man ofta och uppenbara skäl och att man gått över det en gång till.
Vad som är för fel med detta, låter som en gåta som aldrig kommer lösas och enbart för du inte kommer svara är min gissning.
Anonym (L) skrev 2022-01-26 08:15:06 följande:
Jag kunde inte klistra in länkarna trots flera försök.
Det är publicerat i The Times of Israel.
Googla: Israel fourth dose omikron så hittar du artikeln.
Jag är alltså själv vaccinerad men inser att vaccinerna i nuläget inte hjälper helt, inte heller vaccinpass. Man måste kunna se sanningen även om man är vaccinerad. Jag menar inte att man inte ska ta vaccinet men det är ju vansinne med folk som springer runt och tror att de inte smittar pga vaccinet.
Det som gäller är avstånd och isolering. Men tror nog alla kommer få omikron, och att vaccinen med tiden blir mer effektiva.
Att inte vaccinationer hjälpte till 100% mot att bli smittad, det visste vi redan före första vaccinet var ute på marknaden.
Och de som är vaccinerade har en mindre smittrisk till andra, då de har mindre mängd virus i sig, är den stor?
Nja, vet inte, men den finns, varför låtsas om att detta är nya saker, undrar då vi vetat om detta sedan före sekund ett av vaccinen.
Ja, avstånd är nått som du som vaccinerad också ska följa, inget konstigt med detta.
Och enda sättet att göra det på, då man inte kan se skillnad på den ena eller den andra.
Och ja, SAMTLIGA kommer få en COVID-19 en dag, det är så Omikron verkar ta oss till och att det blir ett vanligt säsongsvirus.
Allt enligt läkarvetenskapen och man sett ifrån tidigare pandemier.
Är du medveten att du skriver som på boarderland till antivaccer?
För retoriken berättar om och om igen att lita inte på, lite inte på, detta kan ske, och sen är allt sånt vi vetat sedan evigheter sedan.
Eller kanske du bara faktamässigt efter oss andra?
För detta kunde jag berättat för dig för 2 år sedan redan.
Det är ofta ett argument, att som vaccinerad ska man inte följa rekommendationerna och restriktionerna.
För det ska vi alla göra oavsett vad vi väljer av vaccin elelr inte, undra hur det gick att missa för L.
sextiotalist skrev 2022-01-26 08:54:48 följande:
Vet inte hur många gånger det har skrivits. Det lämnas en preliminär dödsförklaring till FHM, där alla som är smittade med covid rapporteras in. Socialstyrelsen får sedan in den exakt dödsorsaken, skriven av en läkare. Dödssiffrorna har faktiskt justerats, inte bara en gång. Men det är en fördröjning på flera veckor.
Så ja, en cancersjuk med covid kan rapporterats in till FHM när personen dör, men när själva dödsattesten kommer, så, om det är pga cancer, så kommer det stå att cancern var dödsorsaken. Och felrapporteringen justeras
Det är därför tow aldrig kommer med en poäng.
Det kan vara av två orsaker här, tow läst nått som inte stämmer, och sen tror detta är sant, eller så förstår tow inte hur det fungerar med dessa myndigheter.
Och det är inte första gången heller, för detta med myndigheter verkar en del inte förstå som inte bor här.
Och inte ens efter vi förklarat för dom, och inte ens om man förklarar nått 100ggr.
Och det berättar detta handlar inte om myndigheter i sig, utan om politisk agenda, vilken bra fråga, men SÄPO har varnat oss för denna typen av desinformation om att nått skulle vara fel på dödssiffrorna.
Det är uppenbart att folk inte följer restriktionerna. Se på alla som reser utomlands, går på teater, krogen etc med motiveringen "jag är vaccinerad".
Jag är vaccinerad men lever som om jag inte vore det. Det är tvunget, eftersom det inte skyddar tillräckligt.
Det där är bara båg. Man måste kunna diskutera vaccinens skyddseffekt så att folk lär sig att inte använda sina vaccinpass, inte reser utomlands etc.