• klyban

Varför tar ni inte vaccinet?

EpicF skrev 2022-01-10 20:13:26 följande:
    Jag är läskunig. Men det är svårt att läsa ett svar som inte finns i denna tråden. Ett svar du aldrig har skrivit i tråden.

Nej, för dig som är man är dessa biverkningarna inte mycket att vara rädd för. För en kvinna i fertil ålder kan det vara mycket att vara rädd för.

De restriktionerna har dock inte med trådens ämne att göra.

När du blir kvinna, i fertil ålder och har mens så kan du förstå varför det finns de som är rädda för just den biverkningen.

Du vägrar titta, det ändrar inget.

Jaså, vad är det som är så farligt och när du inte ens har fakta och du själv säger detta, nu är det omöjligt att ta dig på allvar.

Korrelation, jag förstår exakt vad det har med ämnet och göra.´, det enda du berättar är att du inte ens förstår nått när någon berättar för dig, det är annorlunda helt klart.

Rädda för vad?
    Det är en låggradig biverkning som det ser ut idag, detta börjar bli rätt roligt och höra dina antivaccer propaganda igen, och sen säga meningen efter jag har tagit vaccin.

EpicF skrev 2022-01-10 19:54:24 följande:
    Riklig mens och mensrubbningar tillhör ämnet då det en inrapporterad biverkning som kan göra att folk, fra kvinnor väljer att inte ta vaccinet. Information om restriktioner tillhör dock inte ämnet.

Vaccinen fungerar och är mycket effektiva, och därmed så berättar även att den ovaccinerade skapar stor oreda för sjukvården, fast än de är i extrem minoritet.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tobben skrev 2022-01-10 20:18:26 följande:
    De erfarna i tråden som sitter på all fakta vet att de flesta biverkningar från vaccinet inte är något att bry sig om. Rekordhöga +86000 anmälda biverkningar säger ingenting eftersom vaccinet är så säkert. Dessutom kan man aldrig veta om det verkligen är en biverkning, personen kanske hade fått samma symtom utan vaccin.

Vad består rekordet av och på snart 18 miljoner doser?
    Ja, vaccinen är en säker medicin, kolla in alvedon så ska du få se nått som är farligare.
    Och den är bara en av många.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2022-01-10 20:33:01 följande:
    Wow ytterligare ett IQ-begfriat svar från dig.

Du vet det är en jävla stor skillnad mellan att någon "tycker" och att "kräva"/"BEORDRA".

Bara för attt någon TYCKER, så har du ingen INGEN rätt och eller skyldighet att bara ta för givet att utgå från att någon du diskutera med,  när du inte har vetskapen, om någon person (mig i detta fall)  har vaccinerat sig eller inte,  att BEODRA: "Gå och ta vaccinera dig".

Att någon TYCKER på en presskonferens.. Som sagt tycker.. 

Men du skrev en beordra.
    Det har du ingen rätt och/eller skyldighet att beordra folk ändå för den saken skull.  

Som sagt alla vet att vaccinet är frivilligt, därför ger det dig heller ingen rätt och/eller skyldighet att BEORDRA folk att ta vaccinet så som du gjkiorde.

Men ja, jag vet att du kommer vägra att begripa detta. 

Den stora frågan är om du gör det på pin kiv, eller om det är för att du vägrar att ta till dig att du begår fel. 

Jag har också tagit tre doser vaccin.
    Anonym (Renblodig) skrev 2022-01-10 20:34:36 följande:
    www.bitchute.com/video/4CT0DBoIgZBx/
    www.bitchute.com/video/A6ik7jxBudxa/

Se denna helst: www.bitchute.com/video/9qZfAvY5HoLh/
    Ni är blinda hela bunten, se vad vaccinen gör mot människor. Det är ni som sprider död, inte vi.
    Nä, det är bara du som inte riktigt förstår hur sällsynt det är, som du förstår konfirmationsbias funkar inte så bra.
    Anonym (Renblodig) skrev 2022-01-10 20:46:44 följande:
    Hade ni sett klippen hade ni öppnat ögonen helt och insett vad vaccinerna är för något och vad de gör. Men ni kan inte, ni är så upptagna med att vara blinda och "jag vet allt" och vill bara förgifta människor, få ovaccinerade att se ut som dårar när vi är helt tvärtom.

Varför tror du man ska sitt kvar 15min för?

"Gitet" det räddar en massa liv, och dom som belastar sjukvården är främst de som inte tagit vaccinen och dör. Solig

Anonym (Renblodig) skrev 2022-01-10 20:48:30 följande:
    Det är sjukt alltså... och svenska vaccinerade människor tycker ju såklart att det är bra, jag menar, vi är ju farliga kackerlackor.. vi kan ju inte gå runt här. Vi ska låsas in!

Nej, det är du som tycker det är bra.

• klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 20:50:16 följande:
    Vägrar titta? Spelar ingen roll hur mycket jag tittar i tråden. Jag hittar inte svaret eftersom det inte finns.

Varför med mensrubbningar behöver det inte vara. Obehaglig ja. Fakta är att 5139 kvinnor har rapporterat in mensrelaterade rubbningar efter vaccineringen. Om det finns en koppling till vaccinet ska studien försöka få fram.

Även låggradiga biverkningar kan göra folk rädda. Förstår du inte? Empati, det är inte starka sida va?!

Ja, vaccinet fungerar för att minska allvarligt sjukdom och död. Inte för att minska smittspridningen. Men vad har din kommentar med mensrubbningar att göra?

Samma svara är varje gång av miug, läs.

Nä, det är nog inte de speciellt rädda för, det finns ju även biverkningar som är värt namnet, men de är så sällsynta att det blir tråkigt för dig antar jag.

Efter som procentsatsen inte är noll, så kommer det minska smittspridning, lycka till ändra det Skrattande
    Och självfallet är det även till för minska smittspridningen

EpicF skrev 2022-01-10 21:40:48 följande:
    Att tala om vilka biverkningar som har rapporterats in och dessutom ange källa ringe Läkemedelsverket är inte desinformation. Det är information om fakta.

Inte mycket vara rädd för.

• klyban
    SHB skrev 2022-01-10 23:50:17 följande:
    Är du narkoman? Verkar så iom att du kom med detta påstående.

Jg anser att vaccinet är gift ! Min åsikt! Frågor på det?

Åsikt utan saklig grund med fakta och forskning, så är den åsikten inte mycket värd.
    Och detta pga du inte grundar det på nått.

SHB skrev 2022-01-11 00:06:19 följande:
    Typiskt mån att komma med personangrepp.

Kör du m härskarteknik, håkan lilla?

Du hela tiden tjatar om droger föreslår jag att du söker hjälp, bla AA Du verkar ha problem.

Det vi ser dock, det är att din åsikt vet ingen, och ingen kan avgöra du har rätt.
    Men eftersom vi andra redan vet att det du skriver är inkorrekt, men lycka till att säkerställa det med riktig forskning.

Men den som har problem måste nog vara den som tror vaccinen är gift, samtidigt som alla det hindra att smitta, alla de hindrat att få postcovid, alla det hindrat att dö.
    Och där ~14% inte tagit en dos ens, men totaldominerar vården.

Och där berättar sakligheten att din åsikt är inkorrekt.

Anonym (Qq) skrev 2022-01-11 00:54:48 följande:
    Okunskap och rädsla är väll det snarare om man vaccinerar sig med ett vaccin som är nödgodkänt för en sjukdom som högst inte påverkar en person negativt om man inte är i riskgrupp?

Vaccinen är inte ens nödgodkända, du borde inte lyssna på amerikanska antivaccers.
    För det var USA som nödgodkände.

Du verkar inte bry dig om att sjukvården går på knäna många ggr nu, innan kunde vi inget göra åt det, sen kom vaccin och vi kunde göra nått åt det.

Och då ser vi helt plötsligt att vaccinen är mycket effektiva, då nu belastar inte den vaccinerade sjukvården som den ovaccinerade, och detta fast den vaccinerade gruppen är är ~86% och den ovaccinerade ~14%.
    Så allt synka ~14% ovaccinerade står för lejonparten av fallen.
    Vi har ni som inte vaccinera er att tack för vi har nya rekommendationer och restriktioner, och detta sker endast för man anser verkligheten alltid är fel, och konspirationen alltid rätt.

Anonym (Qq) skrev 2022-01-11 00:57:04 följande:
    Vart tusan tog det kritiska tänket vägen?

Saknar kritiken en grund av fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.

Och det roliga i det hela är tt du har inget kritiskt tänkande när det kommer till att tro på alla sagor kring vaccinen, och helt utan verkligheten medverkar eller MYCKET svår konfirmationsbias.

Anonym (Håkan) skrev 2022-01-11 01:21:20 följande:
    Nödgodkänt...så löjligt. Vaccinet är ju nytt av en anledning.
    Du hade väl inte vaccinerat dig ens om det vore trippelgodkänt fem gånger om eftersom ni vaccinskeptiker ändå inte litar på den statistik och de siffror som redovisas, eller har jag fel?.

Du anser dig alltså veta bättre än all världens samlade experter av virologer, epidemiologer, vaccinforskare, läkare, övriga forskare m fl eftersom som du påstår att de drivs av okunskap och rädsla???
    Jag väljer att lita på att de vill oss väl.

Du har ju inte ens förstått varför man vaccinerar. Förstår du inte att sjukvården hade brakat ihop totalt utan vaccinet, vilket hade gjort att annan vård också hade påverkats negativt. Resurserna hade helt enkelt inte räckt till allt och alla. Cancervård, trafikolyckor och övriga operationer hade fått vänta t ex. 

Du får problem när de tittar på amerikanska antivaccer kampanjen, detta är en vanlig att koma upp om hur vaccinen är nödgödkända, så är inget detta i EU.
    En var villkorad, och de berättar var gång att de inte förstår vad det är och sen upprepar dom amerikansk antvaccer propaganda.
    Och så ska vi tänka kritiskt, undrar hur de tänkte där Förvånad

Det är alltid intressant med människor som inte klarar ta in verkligheten, och sen går i ledbandet i en antivetenskaplig sekt och tror på varje ord se säger.

Själv tycker jag det är en del komik när de hittar på sina uttryck, och som aldrig existerat innan.
    Och kritiskt tänkande är nått som inte existerar det allra minsta, för de får inte ha avvikande åsikt än sin sekt.

• klyban
    Anonym (Qq) skrev 2022-01-11 06:08:50 följande:
    Tittar man på statistik från folkhälsomyndigjeten så ligger risken över nyttan med vaccinerna för friska människor som inte är riskgrupp. Sen har vårdens resurser varit belastad sedan ett bra tag tillbaka med mycket nedskärningar. Tex 1993 hade Sverige 4300 Iva-platser med respirator men till 2018 så hade dem bara cirka 600 platser. Vart tror du att alla pengar till vaccinerna, administrativa avgifter, all testning har kostat Sverige? Att pressa Sveriges befolkning till vaccination som inte ens ger gott skydd och hindrar smitta anser jag inte är rätt väg. Viruset kommer vi behöva leva med. Många läkare och immunologer håller inte med vaccinerna men allt som ifrågasätter dessa på internet censureras. Det största läkaruppropet pågår nu där andra forskare och experter inom virus ifrågasätter hanteringen av detta vaccin och speciellt införandet av vaccinpass då det inte finns någon vetenskaplig grund till att passen fungerar. Det skapar endast påtryckningar och utanförskap, folk som inte accepterar varandras val. För sånna som du ger mig intrycket att vi som inte vaccinerar oss är dum i huvudet, medans vi inte ifrågasätter ditt val som har tagit sprutan, utan mer Sveriges och Europas hantering av denna pandemi och restriktioner som skulle vara tillfälliga som nu är vardag.

Vi vet redan att den ovaccinerade belastar sjukvården sjukt svårt och detta till trots att det är ENDAST BARA ~14% som inte tagit vaccinen, och ändå står de för majoriteten av vården.
    Sen har du en del äldre som inte klarar av att får en immunrespons, men detta problem är välkänt sedan decennier tillbaka.

Och du visste inte ens om att vaccinen inte är nödgodkända, är inte det rätt skrämmande att börja argumentera och inte ens veta om detta är inkorrekt av dig.

• klyban
    Tobben skrev 2022-01-11 07:52:09 följande:
    Rekord i antal anmälda biverkningar på ett år.
    Hur många doser alvedon har tagits i Sverige sista tio åren och hur många anmälningar om biverkningar är gjorda?

Knappa 18000000, så nä inte direkt, och extremt få av dom svåra, de allra flesta var mycket korta och snabbt övergående.

Alvedon är en farligare läkemedel och speciellt när de var i dagligvaruhandeln som de var innan, det är vad jag säger.

Men verkar som att denna verklighetskontakten inte var din till belåtenhet.
    Och här har vi bara börjat, de är så många mer och sure ett gäng mindre också.

• klyban
    molly50 skrev 2022-01-11 09:03:37 följande:
    Är det konstaterat att dessa biverkningar kommer av vaccinet?
    Om inte så kanske man ska invänta forskningsrapporterna och se vad de visar.

De läser biverkningarna som fan läser bibeln, de förstår inte ens att man kommer göra en hel del revideringar och klassning av dom.
    Många av dessa ~90000 är mycket enkla biverkningar, och direkt övergående.
    Det är på samma sätt de tror de ~350 döda alla har dött av vaccinen, och inte fattar när man vaccinerar en hel befolkning, så kommer folk dö av andra saker samtidigt.
    Men det är också människor som inte har intresse att se annat än "gift" och "biovapen" och när de pratar om vaccin.

Och invänta forskning och fakta det är dessa inte intresserade av, för det är då deras narrativ är dött.
    Så den dagen ser de inte fram emot.

EpicF skrev 2022-01-11 09:52:56 följande:
    Men andra ord inget svar, precis som vanligt.

Jo, det finns kvinnor som väljer att vänta eller helt avstå av rädsla för biverkningar som mensrubbningar.

Nej, enbart vaccinering kommer inte att minska smittspridningen då även vaccinerade både sprider smittan och kan bli sjuka. Här är en artikel som menar på att de är lika smittförande som ovaccinerade
    www.thelancet.com/journals/laninf/article/PII...(21)00648-4/fulltext

Nej, jag har förstått att DU inte tycker det. Men sedan är inte du kvinna och kommer aldrig att riskera att få den biverkningen.

Läs är mitt enda råd, tills dess har du inget att säga.

Du pratar för andra kvinnor, rätt komiskt, och samtidigt vi inte ens vet vad det innebär för kvinnan, roligt är det dock veta om att det är inte mycket mer än dom tre, och någon faktiskt betydelse mer än det, det ser vi inte än.
    Så samma som även före dessa 50ggr, så är svaret vi får invänta fakta och forskning i plural.

Faktum är att vaccinationen minskar smittspridning, då procentsatsen är INTE 0%, och du gör rätt att börja prata om annat och ändra det du skriver, vi sett det så många ggr förut, och sen låtsas det alltid varit så.

Det finns liksom inget som tyder på annat just vid denna punkt, och det har du väldigt svårt och acceptera, upp till bevis då Solig

EpicF skrev 2022-01-11 09:58:01 följande:
    Sjukvården har redan brakar ihop och der hände långt innan pandemin.

Nu berättar du att du inget vet om sjukvården, så antar vi är tillbaka att du ska förneka alla inställda undersökningar och operationer igen.

Men säga att sjukvården har försvagats även före, det hade funkat för dig, och att den mer kollapsat under COVID-19, då all deras kraft går nu åt att behandla ovaccinerade.

EpicF skrev 2022-01-11 10:09:59 följande:
    Det gör jag inte heller. Problemen inom vården var långt innan pandemin, det är inget som uppstod vid pandemin. Däremot har det förvärrats under pandemin och uppmärksammat. Men vi som jobbar inom vården har vetat om problemen länge.

Nej, inget som detta, och jag funderar på varför du fabulerar ihop denna, är det att du ska säga inställda operationer är lika höga före som heter, för det har du gjort innan utan framgång.
    Och sen gör du inledet till att du förstår att det är så mycket värre nu, är det så jobbigt för dig att du inte har rätt?

För detta är mätbart, och sist sprang du när faktan kom på bordet, men inte utan att yla om att MAN VISST STÄLLER IN OPERATIONER ANNARS OCKSÅ.
    Yup, men inte ens i närheten som detta.

Anonym (q) skrev 2022-01-11 10:14:04 följande:
    Jo det gör du. Sluta med det.
    Problem ja men det är ren lögn att vården kollapsade långt innan pandemin.

Hade peic skrivit att vården har försvagats på vissa punkter innan, och sen sagt att ja, det hare blivit en katastrofiskt utveckling under COVID-19 all denna inställada vård pga personalen går åt till COPVID-19.

Nu låter det som att det inte är någon större skillnad, du vet om att epic kört denna innan, och enda svaret då var, man ställde in operationer innan också, och vägrade inse hur illa det var nu under COVID-19

• klyban
    EpicF skrev 2022-01-11 10:25:22 följande:
    Du, jag jobbar inom vården och har gjort det i åratal. Problemen uppstod inte med pandemin utan fanns där innan. Vården har vart kollapsade flera gånger före pandemin.

Desto längre du värjer faktumet, desto mer fel blir det för dig.

Inget före pandemin var så illa som det blev när vården blev låst o COVID-19, och frågan är varför en som jobbar inom vården har missat detta.
    Kanske det är ett okvalificerat arbete.

• klyban
    Anonym (Håkan) skrev 2022-01-11 11:37:29 följande:
    Du är själv fullvaccinerad men krigar för antivaxxers rätt att vägra vaccin och ändå få jobba inom vården?

Detta är mycket vanligt förekommande av epi, helt plötsligt så kommer ett övertydligt antivaccer propaganda mitt i alltihop, och försvars med näbbar och klor.

Och sen kommer svart nej, jag är inte antivaccer och jag har tagit 3 doser, så är det tyst ett tag, sen kommer ett nytt antivaccer propaganda.
    Finner sånt väldigt mystiskt.

Anonym (Frida) skrev 2022-01-11 12:11:00 följande:
    Du tror själv på skeva teorier...

Vilka?
    Du glömde av att berätta vilka.

Anonym (The man) skrev 2022-01-11 12:29:22 följande:
    Har aldrig varit spontan av mig utan planerar det mesta jag gör.

Samma sak med detta vaccin.
    Vill vänta och se vad långtidseffekterna blir då det hela är ett experimentvaccin.

Och turerna fram och tillbaka har minst sagt varit på experminetstadiet.
    De avbröt tester på djur då de såg att djuren dog som flugor av vaccinet.
    Istället nödgodkändes det och människor fick agera försökskaniner.

Osäkerheten kring dess nytta och skadeverkningar var från början stor.
    Först skulle man ta en spruta, sedan två och nu tre.
    Från början skulle man inte ta den om man var gravid, detta ändrades sig.
    Från början skulle man inte blanda olika leverantörers vaccin, också något de ändrade sig om.
    Fler och fler personer rapporterar om sina biverkningar.
    Facebook har grupper där folk berättar om sina problem de haft efter sprutan.
    Och dessa grupper växer sig större och större.
    Någon ung tjej hamnade i rullstol.
    Idrottsmän faller ihop och dör som aldrig förr.
    Ett livförsäkringsbolag i Indiana säger att dödsfallen har ökat med 40% och då rör det sig inte om att de dör av Corona.
    Idag gick Pfizers VD ut och sa att vaccinet har liten eller ingen effekt mot den senaste muteringen.
    Media har notoriskt censurerat eller underlåtit sig att berätta om alla de som drabbats av biverkningar och om de som dött.
    Över 90 tusen inrapporterade biverkningar.

Nu har media äntligen börjat skriva lite mer sakliga artiklar om vaccinet och lyfter faktiskt fram hur en del har drabbats.
    Sent ska syndaren vakna.

Så till de som ej lyckas sätta ihop alla dessa pusselbitar beklagar jag inför.
    Var lite mer lyhörda nästa gång och lita på din egna förmåga att hämta information.
    Stå emot grupptrycket,

Är övertygad om att detta kommer bli detta århundrades stora skandal och ansvariga kommer eller bör ställas till svars.

När jag läser detta, så inser jag att du inte förstår vad de säger.

EpicF skrev 2022-01-11 12:30:16 följande:
    Du får tro och tycka precis vad du vill. Men kom inte och säg att ljuger när du inte ens vet hur det faktiskt ligger till.

Det finns svart på vitt detta, sist påstod att inga extra operationer ställts in, sen slutade du diskutera när vissa gav dig fakta.
    Så kanske vi kan få svar denna gång, men det kommer inte ske denna gången heller, då du redan målat in dig i ett hörn.

EpicF skrev 2022-01-11 12:35:29 följande:
    Jag är trippelvaccinerade och "krigar" för att människor inte förstår att vaccinet är frivilligt och att ALLA själva väljer om de ska ha det eller inte. Jag "krigar" inte för antivaccernas sida. Men ja, dem har rätt att vägra vaccinet dem också. Precis som du och jag.

Vi är nu många med exakt samma observation.

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?