• molly50

Varför tar ni inte vaccinet?

JohanSE76 skrev 2022-01-23 21:28:16 följande:

Den som vid det här laget fortfarande tror på att viruset är farligt och att vaccinet fungerar har nedsatta kognitiva förmågor. Att ni trodde korrupta politiker skulle kunna ge er en adekvat hantering av pandemin och att en korrupt läkemedelsindustri skulle kunna ge er fungerande vaccin är brottsligt naivt. En särskild plats i helvetet är reserverad för föräldrar som låtit vaccinera sina barn.

Vi har över 15000 personer i Sverige som har dött av/med covid 19.
    Jag tycker det är ett hån mot deras anhöriga att skriva att viruset inte är farligt.
  • molly50
    molly50 skrev 2022-01-23 21:53:58 följande:
    Vi har över 15000 personer i Sverige som har dött av/med covid 19.
    Jag tycker det är ett hån mot deras anhöriga att skriva att viruset inte är farligt.
    Och även mot de som varit sjuka och överlevt men drabbats av långtidscovid.
  • molly50
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-23 23:55:34 följande:

Till molly 50 år!
    Det är inte 15000 som dött av covid i detta landet. Jag ska bena ut detta till dig.
    1. Vi har ingen överdödlighet i Sverige. Källa statistiska centralbyrån. (Låt den faktan sjunka in lite och fundera.)
    2. Statistiken kring registreringen av döda i covid är stark missvisande pga att alla som lämnat ett positivt covidtest och som dör inom 4 veckor oavsett dödsorsak går in i statistiken. Så för att visa hur sjukt detta är, du har lämnat positivt covidtest och dör i en bilolycka = dör MED covid och går in i statistiken. Eller, du läggs in på sjukhuset pga hjärtinfarkt och dör av den, men du har haft covid veckan innan som du kanske inte ens haft symtom = dör MED covid och går in i statistiken. Så att tro att alla i den statistiken har dött som direkt anledning av covid blir helt fel och totalt missvisande.

Blir skrämd av hur lättlurade människor är här inne i denna tråden, inget eget tänkande överhuvudtaget. Tar inte reda på fakta. 

Läste du överhuvudtaget vad jag skrev?
    Jag skrev att människor har dött AV/MED covid.
    Och oavsett så tycker jag att det är ett hån mot de anhöriga till de som dött och mot de som varit sjuka och drabbats av komplikationer att skriva att sjukdomen inte är farlig.
    De som har drabbats delar nog inte den åsikten.
  • molly50
    silbart skrev 2022-01-24 09:00:51 följande:

Den där personen gör som alla andra som sprider propaganda. Tar lite fakta som är rätt men gör helt felaktiga slutsatser. Sammantaget blir det lögner, desinformation och propaganda. Vi får inte glömma att det finns starka intressen för att attackera stabiliteten i samhället. Kan man undergräva förtroendet för regering och riksdag så får man ett osäkert och instabilt samhälle. Sådan miljö är grogrund för all sorts extremism. Särskilt idag när läget är väldigt instabilt i Östeuropa behöver vi vara skeptiska mot allform av desinformation.
    Jag reagerar mest på att personen citerar mitt inlägg och ändrar det lite till att få det att se ut som att jag skrivit något helt annat än vad jag gjorde.
    Då är det svårt att försöka föra en diskussion.
  • molly50
    AndreaBD skrev 2022-01-24 09:21:15 följande:
    Såna där radikala inlägg - där tror jag inte man kommer någonstans med att diskutera. Jag har anmält inlägget. Sånt är ganska obehagligt. 
    Ja,du har nog rätt i det.
  • molly50
    silbart skrev 2022-01-24 09:43:03 följande:

Det går inte att göra och det är meningen att man inte ska kunna ha det heller. De vill stå oemotsagda, eller än hellre få igång en massa diskussioner så de kan spruta ut sin propaganda.
    Nej,det är väl så.
  • molly50
    AndreaBD skrev 2022-01-24 10:12:31 följande:
    Ja verkligen! Jag menar - du skrev "dött av/med covid" och han påstår att du har sagt att de har dött AV covid. Då försöker man ju lura folk.
    Ja,precis. Och det visar ju också att personen inte har läst vad jag verkligen skrev.
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-24 12:44:33 följande:

Vet du vad siffran är idag, för inte hört om hur många de är nu som har fått en diagnos långtidscovid.
    Det borde vara minst 50000 nu och med tanke på hur snabbt det ökade innan denna diagnosen.
    Och denna diagnos är inget antivaccer vill veta av, eller överdödligheten, för den berättar att de har fel.

Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-23 23:37:40 följande:
    Du köper expressens vinkling direkt. I Stockholm var det ca 10 000 som demonstrerade mot vaccinpass, pensionärer, barnfamiljer, unga alltså en mix av helt vanliga människor som skötte sig fredligt. Att ca 20  högerextreminister som ville dela ut flyers, som ingen ville ha ska ta fokus här, är sinnessjukt! 

Jävligt fult av expressen att nämna dessa 20 idioter i inledningen av artikeln, för att smutsa ner en fredlig demonstration med vanliga människor, som är trötta på diktaturinspererade och helt ovetenskapliga metoder med dessa vaccinpass. Sen kommer såna som Dig utan kritiskt eget tänkande och köper "kopplingen" direkt. När ska folk vakna?  Blir så trött, känns som alla är hjärntvättade av media.

Jag har faktiskt ingen riktig koll på hur den statistiken ser ut nu.
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-24 12:54:41 följande:

molly50 skrev 2022-01-24 12:19:57 följande:
    Ja,precis. Och det visar ju också att personen inte har läst vad jag verkligen skrev.

Stor komik att ta bort text för dig och i tron h*n sade nått.

Det berättar väldigt klart och tydligt för dom själva också, att jag har fel och jag måste ändra din text för kunna påstå nått som inte existerar.
    Som i detta fallet statistiken, frågan är verkligen varför verkligheten är så jobbig för denna användare, för fakta kommer aldrig.
    Och det borde vara talande nog även för h*n, men snart är tillbaka och skriver ny desinformation i hopp om någon går på det denna gången, men gör vi och när det är rymdödlor och mikrochipps, magneter och annat tramsande och nonsens.
    Dom gör det verkligen lätt för tänkande människor och med dessa galna påståenden.

Personen hade kanske inte läst igenom inlägget ordentligt innan h*n svarade.
  • molly50
    Anonym (L) skrev 2022-01-26 08:15:06 följande:

Jag kunde inte klistra in länkarna trots flera försök. 

Det är publicerat i The Times of Israel. 

Googla: Israel fourth dose omikron så hittar du artikeln.

Jag är alltså själv vaccinerad men inser att vaccinerna i nuläget inte hjälper helt, inte heller vaccinpass. Man måste kunna se sanningen även om man är vaccinerad. Jag menar inte att man inte ska ta vaccinet men det är ju vansinne med folk som springer runt och tror att de inte smittar pga vaccinet. 

Det som gäller är avstånd och isolering. Men tror nog alla kommer få omikron, och att vaccinen med tiden blir mer effektiva.

Man smittar även som vaccinerad. Men man smittar mindre än som ovaccinerad.
    Men att hålla avstånd och följa restriktionerna kan,och ska,man göra ändå.
    Jag är nu trippelvaccinerad,men kommer ändå att fortsätta följa restriktionerna så gott jag kan.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?