Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-23 23:55:34 följande:
Till molly 50 år!
Det är inte 15000 som dött av covid i detta landet. Jag ska bena ut detta till dig.
1. Vi har ingen överdödlighet i Sverige. Källa statistiska centralbyrån. (Låt den faktan sjunka in lite och fundera.)
2. Statistiken kring registreringen av döda i covid är stark missvisande pga att alla som lämnat ett positivt covidtest och som dör inom 4 veckor oavsett dödsorsak går in i statistiken. Så för att visa hur sjukt detta är, du har lämnat positivt covidtest och dör i en bilolycka = dör MED covid och går in i statistiken. Eller, du läggs in på sjukhuset pga hjärtinfarkt och dör av den, men du har haft covid veckan innan som du kanske inte ens haft symtom = dör MED covid och går in i statistiken. Så att tro att alla i den statistiken har dött som direkt anledning av covid blir helt fel och totalt missvisande.
Blir skrämd av hur lättlurade människor är här inne i denna tråden, inget eget tänkande överhuvudtaget. Tar inte reda på fakta.
Läste du överhuvudtaget vad jag skrev?
Jag skrev att människor har dött
AV/MED covid.
Och oavsett så tycker jag att det är ett hån mot de anhöriga till de som dött och mot de som varit sjuka och drabbats av komplikationer att skriva att sjukdomen inte är farlig.
De som har drabbats delar nog inte den åsikten.