• Anonym (??)

Särbo med bonusbarn

Drottningen1970 skrev 2021-12-27 11:51:48 följande:

Fattar inte. Kallar du dina egna barn bonusbarn/tidigare barn?

Verkligen. Skulle fråga detsamma. 

Eller är tråden skriven av bonusmamman som låtsas vara pappan här i tråden? (skruvat, men värre har man väl läst härinne) 
  • Anonym (??)
    Anonym (Farsan) skrev 2021-12-27 12:19:52 följande:
    Det var för att förenkla diskussionen men vill man missförstå så vill man
    Det hade varit mycket enklare om du hade skrivit "mina äldsta barn" 
  • Anonym (??)
    Anonym (Farsan) skrev 2021-12-27 12:31:34 följande:

Bonusfamiljer är faktiskt ganska komplicerat. Vi kunde också ha valt att vara helt särbo men det är för svårt och det tror jag mer är en smygseparation och i slutändan leder till nya bonusfamiljer.

Hos oss är bonusfamiljen inte ett dugg komplicerad (flera barn). Hos er måste något gått snett redan från början? Trist, och hoppas inte dina äldsta barn känner sig utfrysta. Du skriver de tycker det är en bra lösning, men de måste ju känt av att de inte är så önskvärda alltid, så kanske är lösningen "det minst dåliga" ?

Men ni kan givetvis testa er lösning. Funkar det inte kan ni enkelt bara göra er av med den extra lägenheten. 

Jag förstår nog inte helt vad du menar med sista meningen. Nu blir ni som "trekvarts"-särbo eller vad man ska kalla det. Det kan lika gärna vara steget mot separation det också. Är det din sambo som velat ha den här lösningen? Du skriver det varit svårt att acceptera idén från början. Det kanske är så att din sambo ändå vill vara helt särbo eller t.o.m gör slut, men att det här är ett litet lindrigare steg? 
Svar på tråden Särbo med bonusbarn