Särbo med bonusbarn
Jag och min fru har varit gifta i snart 10 år. Vi träffades då jag hade 2 barn varav 1 idag är 18 och ska till universitetet snart och det andra något år yngre. Det andra är väldigt mycket tonåring dock men på väg ur detta. Vi har 3 andra barn som är väldigt vilda och sliter en del på våra krafter. Bonusbarnen (mina tidigare barn) är ganska lugna och hjälper faktiskt till idag med småbarnen.
Min fru har nog aldrig gillat set-upen med bonusbarn och nu när de små barnen riktigt sliter ner oss så blir det för mycket. Det blir ganska spänt när bonusarna är hemma hos oss. Sedan något år har särbo varit på tapeten.
Nu har vi kommit fram till att frugan ska skaffa en liten lägenhet. Då ska vi försöka dela upp oss liten under veckan som bonusarna är hos mig. När bonusbarnen åker till sin mamma så bildar vi kärnfamilj igen. En vecka har jag större ansvar för alla mina barn och veckan efter har min fru anvar för de små medan jag kan jobba igen och få lite slack. Familjensbonusbarn är okej med detta och ser vissa fördelar. Jag var initialt emot men jag förstår nu min fru att det är jobbigt och jag ser fram emot att inte splittras mellan två läger då mina tidigare barn (bonusbarnen) är hos mig.
Vi har hankat oss fram under ganska många år. Bonusrelationer är svårt att få att funka över tid. Nu är det inte så många år kvar innan mina 2 första ska flyga ur boet och detta är ett sätt att inte krascha relationen fram till detta löser sig på egen hand.