Inlägg från: Anonym (Helena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helena)

Barnens morfar försöker få kontakt med barnen

Man får inte stjäla andras brev och man får inte "besöksförbud" (det heter kontaktföbud) för att någon skickar julkort som adressatens förälder inte anser att personen i fråga ska få.

Ts, det märks att du tagit efter din fars manipulativa ådra. Åpplet faller inte långt från trädet så att säga.

Din pappa må vara en skitstövel, han kan ändå vara en bra morfar. Bli inte förvånad när du får jorden bakslag på dina sluga metoder att förvägra dina barn kontakt med sin morfar. För den dagen kommer, det vågar jag lova.

• Anonym (Helena)
    LadyJane skrev 2021-12-26 13:39:39 följande:
    Projicera inte dina tolkningar på det jag skriver. Sanningen är att du är manipulativ och skyller på att du ska "skydda"b barnen.

Man gör alltid människor besvikna på alla möjliga sätt. Även du gör dina egna barn besvikna ibland så det i sig är inte ett argument att man måste "skydda" någon annan. Du gör självklart som du vill men du bör, för din egen skull, inse att du är mycket lik din egen far och att det kommer att slå tillbaka mot dig. Och den dagen kan komma fortare än vad du tror.

Rent krasst är du faktiskt inte bättre. Din far blandar in dina vänner. Du blandar in barnen som faktiskt är helt oskyldiga i sammanhanget.
    Kunde inte sagt det bättre så skippar inlägget jag precis skulle skriva.
Svar på tråden Barnens morfar försöker få kontakt med barnen