Barnens morfar försöker få kontakt med barnen
Jag har i många år kämpat med relationen till min far. Han ljuger om allt, har aldrig pengar och levt på mig och min man under många år.
Han startade ett företag för ca 15 år sedan där min man gick in och hjälpte honom med pengar. När det tillslut fick i konkurs så skyllde min pappa allt på min man. Han mailade och skickade sms till våra vänner om vilken skurk min man var.
I samma veva tog det slut med han och hans sambo och då bombade han oss med information om hur hon förskingrat pengar & skickat dem till terrororganisationer. När jag kontaktade henne så blev hon helt bestört över anklagelserna, de hade tagit slut för att han bla ljög så mycket.
För ca 3 år sedan fick jag nog och bad honom aldrig kontakta min familj igen. Han har fortsatt skicka julkort till barnen som är 11 & 13. Jag har plockat bort dem då de bara skapar oro för dem.
I breven skriver han om hur de skall kontakta honom mm. Jag är så rädd att han smutskastar deras pappa som han gjort inför våra vänner. Att han skall ljuga och förvrida dem. Jag gör det för att skydda dem helt enkelt och för att dem inte skall utsättas för hans manipulation.
Nu till min fråga. Jag har skickat tillbaka alla brev han skickat till honom. Men kan jag hota honom med besöksförbud om han inte slutar. Vi kommer aldrig ha en relation. De kan träffa honom när de blivit vuxna & han själv bedöma om de vill umgås.