Anonym (.) skrev 2021-12-26 10:04:49 följande:
Kan du läsa så ser du att jag inte skyller på TS. Jag förklarar de förutsättningar TS har.
För TS är det livsfarligt att lyssna på tvångsmässiga åsiktsmaskiner på familjeliv och strunta i Advokaten. Helt enkelt för att det finns alltför många icke-läskunniga idioter på familjeliv som gjort det till en livsstil att spruta ur sig åsikter, ju mindre man vet och kan desto fler åsikter har man.
Läser du det jag skriver så säger jag att detta nyta krav kan vara rimligt men då måste han ha förutsättningar för att uppfylla dem. Att ställa krav om 24-timmars test och det är långhelg är inte ett rimligt krav, det är umgängessabotage. Sen får du ha precis vilka åsikter du vill som helst om det men det är irrelevant.
Det tolkas lätt så när du skriver att ts hittar på egna regler och försvårar umgänget, när det inte är sant. Han visste redan att han behöver visa negativt test, han hade kunnat ordna ett tidigare i veckan men nu kan han inte visa upp ett trots allt...
Det jag ser i tråden är i princip åsikter som går hand i hand med det advokaten sagt, att ts har rätt att ställa in men att hon annars kan vara med under umgänget. Är det någon som sagt något som går emot detta har jag missat det.
Negativt test verkar som en rimlig sak att förvänta sig, de har redan kommit överens om det och han har ju tagit ett test i onsdags, men bekvämt nog "glömt" fota det för att han hade bråttom... Ts behöver inte tro på hans ord i det här läget, hon har rätt att förvänta sig att de upprätthåller överenskommelsen och (som advokaten också sa) har rätt att neka umgänget. Det är inte sabotage, det är att han inte lever upp till deras överenskommelse.
Om ts vill se negativt test inom 24 timmar innan umgänge får de boka in träffar som infaller i direkt anslutning till soc arbetsdagar, inte så svårt. Naturligtvis blir det ett uppehåll just nu över jul i så fall om han inte kan ta sig till en öppen vårdcentral, men så ser det ut. Vill han omförhandla kan han ta det till Tingsrätten igen, då kan de dessutom se till att få alla detaljer på papper.