• Anonym (TS)

Missbruk - umgänge

I tingsrättens muntliga förberedande bestämde vi att pappan ska lämna negativa drogtester inför umgänge.

Han säger att han i onsdags lämnade negativt drogtest men inte hann fota det för han hade bråttom? Och imorgon är första umgänget gär hemma. I två timmar.

(Jag har sett en bild från gårdagen där han set väldigt trött och sliten ut)

Hur ska jag tänka eller göra?!

När jag läser igenom bestämmelserna från tingsrättens muntliga förhandling så står det inget ang tester men vi bestämde att han ska uppvisa negativa prover och när jag frågade min advokat för några dagar sen om vad jag ska göra om han inte visar mig tester så svarade hon att du ställer du in det umgängetillfället (om du vill).

Vad är rätt?

Vad ska jag göra?

Jag har bett pappan ringa mig men han vill inte det utan skriver att vi ses imorgon

• Svar på tråden Missbruk - umgänge
  • Anonym (TS)

Tack för era svar!

Det var min första instinktiva tanke med, att ställa in.

Men fick svar från min advokat att eftersom jag ska vara med så kan umgänget ändå bli men att jag ska skriva att from nästa gång ska jag ha provresultatet ett dygn innan annars ställs umgänget in.

• Anonym (TS)

Drogtestet gjorde han i onsdags dessutom så han har haft rätt många dagar på sig att ta skiten ändå efter det.. jag tycker att det är sjukt hur detta går till faktiskt.

Han har gjort det på socialtjänsten och när jag fråga om det finns dokumenterat så säger han Ja men de jobbar inte över jul och nyår.

Han vill varken prata med mig eller svarar på detta ang att jag vill ha provresultatet 24 h innan umgänge i mitt hem!

Jättemärkligt att det inte står men är det för att man inte "kan tvinga någon att ta Drogtester"?

• Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2021-12-26 09:19:19 följande:

Nej det är ju det, att även du måste planera in när soc håller öppet och planerar umgänget efter det.

Du kan ju liksom inte begära det orimliga, planera in umgänge på storhelger och samtidigt kräva drogtester ett dygn innan.

Självklart kan du inte tvinga honom till någonting lika lite som man kan tvinga dig eller någon annan. Det enda du kan göra är att ställa rimliga krav.

Detta är bestämt i tingsrätten så inget jag planerat in och kan inte veta när tester görs från vecka till vecka
  • Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2021-12-26 09:42:03 följande:

Men då får du omförhandla. För du kan ju inte göra som nu, sätta dig på tvären för helt nya regler du själv hittat på.  Då blir det ju du som försvårar umgänget och det ses ju väldigt allvarligt på sådant.

Du får se till att du alltid kan få drogtest 24 timmar innan men du måste vara så att det faktiskt är möjligt med tanke på att soc har stängt osv.

Jag vill ha bilden 24 H innan av honom.

Inget jag hittar på för att sätta mig på tvären.

Jag vill inget hellre än att han ska vara närvarande och ren
  • Anonym (TS)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-12-26 09:42:51 följande:

Vad för slags missbruk har han då?

Inget enligt han själv men testat positivt för amfetamin och cannabis några gånger detta år.
  • Anonym (TS)

Som jag skrev innan (.) Så vill jag ha bilden på resultatet 24 h innan. Detta var min advokat förslag.

Det var i tingsrätten vi beslöt att han ska uppvisa negativa tester!

• Anonym (TS)
    Anonym (TS) skrev 2021-12-26 11:21:31 följande:

Som jag skrev innan (.) Så vill jag ha bilden på resultatet 24 h innan. Detta var min advokat förslag.

Det var i tingsrätten vi beslöt att han ska uppvisa negativa tester!

Alltså bilden och inte testet! Fattar ju själv att de har stängt på juldagen och inget jag kan kräva
  • Anonym (TS)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-12-26 12:37:56 följande:

Antar att han inte har varit våldsam då du inte har gett mig något svar.

Jag gillar inte amfetamin delen. Men vad gällande cb så är det ju inga problem. Jag vet en hel del singel mammor som brukar båda cb och amfetamin. Och aldrig någonsin är det någon som ifrågasätter deras umgänge med sina barn. Det här landet är hycklare rakt av vad gäller denna sak. Och bara killar blir tagna i denna hets på pinnjakt, som dessutom redan är konstaterad att det så har skett / sker.

Ärligt talat, det viktigaste är väl att barnets pappa vill sitt barn väl och gör allt han kan när han väl är med barnet. Förutom om barnet råkar illa ut på riktigt, men det handlar isåfall inte om cb någonstans utan om personen ifråga individuellt.

Har du ts, med makt känsla p ga tingsrättens beslut missunnat en riktigt bra pappa ifrån att få träffa sitt barn?

Lagen är inte rättvis, det är den inte. Men än värre är att du leker vara dig än mer tack vare Sveriges sjuka syn på personlig medicinering.

Konstigt att alla singel mammor som jag känner klarar av det och samtidigt brukar/missbrukar någon slags drog, medans mannen är förkastad till ett helvete.

Ingen här på internet kan lösa din fråga. Endast du kan välja mellan att antingen skydda ditt barn (om det finns starka skäl till det) alt tänka över vad som faktiskt är rätt ur ett djupare perspektiv (vilket staten INTE står för).

Du endast väljer om du vill vara en narcissist eller låta barnet få träffa sin far och pappan få träffa sitt barn.

Du blev inte gravid ensam, du stoppa hans kuk i dig ärligt talat. Är han våldsam så är det en helt annan sak, är han det inte så gör du helt jävla fel och utnyttjar att staten tog han p ga självmedicinering.

Faktum e att de som brukar droger bryr sig än mer om sitt barn än ni hycklare som leker lagryttare.

Men oj!! Här sitter du och inte vet ett skit om situationen eller vår relation och anklagar mig för det ena än det andra!!

Jag tycker inte att NÅGON, vare sig kvinna eller man ska vara påverkade nära barn överhuvudtaget!!

Pappan är våldsam och varit frånvarande helt trots att jag tjatat och medlat ang umgänge så kommer bortförklaringar gång på gång. Att han sitter och kör sina andra barn påtänd och hotar både de och deras mamma höjer ju inte direkt statusen som farsa så sitt inte där och tro att jag gör detta för att "bråka" eller "tjafsa" så lägg ner!!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-12-26 13:04:57 följande:

Okej. Det är såklart skäligt om han sitter o kör påtänd. Var det så han blev tagen eller skriker du ut det värsta hör för att skydda dig själv? Säger inte att det du skriver är helt fel, men har väldigt svårt att tro att en som har blivit tagen påtänd med sina barn i bilen skulle gå över alla gränserna och därmed ljuga om legat va tester.

Drogbrukare / missbrukare framför allt utav cb är riktigt känsliga personer.

Ingen här kmr få reda på sanningen då du kan skriva precis vad du vill. Men självklart ska varken en kvinna eller man köra påtänd med sina barn i bilen.

Varför skaffade du ens barn med han för? Kan det ha varit för att du själv var oansvarig och nu kräver du ansvar ifrån honom?

Jag vet precis hur det brukar fungera då jag har sett det på allt för nära håll med både par, kvinnor som män.

Skulle han ha suttit o kört bil påtänd med sina barn så hade du aldrig ens startat tråden då det hade varit solklart för dig om hur du skulle göra.

O btw, ingen ska vara påverkade i närheten av sitt barn skriver du? Då är du alltså starkt emot alkohol då medtar jag, då varenda vuxen har druckit på jul/nyår/midsommar som minst tsm med sin familj o barn.

Detta bevisar än mer att du är hycklare. O du tog säkert dig själv en lina lr 2 när ni knullade fram ungen. O om inte annat var påverkade överhuvudtaget i såsom alkohol.

De där falska påståendena kommer jag inte ens bemöda mig att svara.

Lycka till med livet du.
Svar på tråden Missbruk - umgänge