Anonym (Hmm) skrev 2021-12-26 12:37:56 följande:
Antar att han inte har varit våldsam då du inte har gett mig något svar.
Jag gillar inte amfetamin delen. Men vad gällande cb så är det ju inga problem. Jag vet en hel del singel mammor som brukar båda cb och amfetamin. Och aldrig någonsin är det någon som ifrågasätter deras umgänge med sina barn. Det här landet är hycklare rakt av vad gäller denna sak. Och bara killar blir tagna i denna hets på pinnjakt, som dessutom redan är konstaterad att det så har skett / sker.
Ärligt talat, det viktigaste är väl att barnets pappa vill sitt barn väl och gör allt han kan när han väl är med barnet. Förutom om barnet råkar illa ut på riktigt, men det handlar isåfall inte om cb någonstans utan om personen ifråga individuellt.
Har du ts, med makt känsla p ga tingsrättens beslut missunnat en riktigt bra pappa ifrån att få träffa sitt barn?
Lagen är inte rättvis, det är den inte. Men än värre är att du leker vara dig än mer tack vare Sveriges sjuka syn på personlig medicinering.
Konstigt att alla singel mammor som jag känner klarar av det och samtidigt brukar/missbrukar någon slags drog, medans mannen är förkastad till ett helvete.
Ingen här på internet kan lösa din fråga. Endast du kan välja mellan att antingen skydda ditt barn (om det finns starka skäl till det) alt tänka över vad som faktiskt är rätt ur ett djupare perspektiv (vilket staten INTE står för).
Du endast väljer om du vill vara en narcissist eller låta barnet få träffa sin far och pappan få träffa sitt barn.
Du blev inte gravid ensam, du stoppa hans kuk i dig ärligt talat. Är han våldsam så är det en helt annan sak, är han det inte så gör du helt jävla fel och utnyttjar att staten tog han p ga självmedicinering.
Faktum e att de som brukar droger bryr sig än mer om sitt barn än ni hycklare som leker lagryttare.
Men oj!! Här sitter du och inte vet ett skit om situationen eller vår relation och anklagar mig för det ena än det andra!!
Jag tycker inte att NÅGON, vare sig kvinna eller man ska vara påverkade nära barn överhuvudtaget!!
Pappan är våldsam och varit frånvarande helt trots att jag tjatat och medlat ang umgänge så kommer bortförklaringar gång på gång. Att han sitter och kör sina andra barn påtänd och hotar både de och deras mamma höjer ju inte direkt statusen som farsa så sitt inte där och tro att jag gör detta för att "bråka" eller "tjafsa" så lägg ner!!