Inlägg från: Anonym (Rik?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rik?)

Fler som har sjukersättning? Fått 1200:- mer / månad...

Vill bara kolla så att jag inte tar ut något i förskott...

Fick ett meddelande från försäkringskassan att de kommer höja min sjukersättning över 1200 kr med start nu i januari.

Och då har jag inte än fått meddelande från afa, där brukar det komma några 100lappar i ökning också.

Det är SKITMYCKET pengar för mig som lever på marginalerna konstant. Någon mer som fått höjt, eller har de skrivit fel i mitt meddelande?

Varför höjs det så mycket?

:)

• Svar på tråden Fler som har sjukersättning? Fått 1200:- mer / månad...
  • Anonym (Rik?)
    MimsyMagnusson skrev 2021-12-25 12:14:09 följande:

Ja alla får höjt inkl pensionärer. Du kan tacka SD för detta för det är deras budget. Tanken är att ALLA ska få en drägligare tillvaro. Det är ju tur att S C och V inte fick sin budget klubbad för de ville sänka allt istället.

Åh, vad skönt.

Jag har alltid trott att S är det rätta att lyssna på, men de senaste åren håller jag inte alls med dem.

Så det blir SD som får min röst nästa val, det hade jag bestämt redan innan jag fick höjningen...

Först måste Sveriges folk MÅ BRA, sedan kan man skeppa ut miljarder till andra behövande.
  • Anonym (Rik?)
    Anonym (Länge) skrev 2021-12-25 17:17:16 följande:

Har du redan fått besked? Jag brukar få mitt i januari. Återstår att se hur mycket jag får. Är ju överlag inte impad av forna tiders höjningar. Ett  år sänkte de tom ersättningen! Vi får väl se.

Får varje månad ett sms typ: den 18 januari kommer vi betala ut xxxxx kr till dig.

Men menar ni som är insatta att vi både får mer i plånboken varje månad OCH att de ska sänka skatten, så man får mer tillbaks på den också?
  • Anonym (Rik?)
    Anonym (Länge) skrev 2021-12-25 20:27:38 följande:

Jag har inte bank-id så jag inväntar brevet. Jag har bett F.K dra extra skatt varje år för jag vet att man annars blir skyldig för att de drar för lite. Några ettusen spänn extra i månaden tror jag inte ett jota på. Har ju aldrig hänt innan så varför skulle det bli så nu? Skulle bli oerhört förvånad om det översteg 100:-.

Jag är också rädd för att de automatisk slutar dra de 500 kr extra som jag bett dem dra varje månad. Kommer vara en mardröm och åka på att betala tillbaks, de extrapengar som vi får nu går ju åt till bensin, dyrare mat och för att inte glömma bort elpriserna....

Men ska försöka spara undan lite, buffert behövs alltid och den är inte speciellt fet.
Svar på tråden Fler som har sjukersättning? Fått 1200:- mer / månad...