Anonym ($$$) skrev 2021-12-25 19:25:34 följande:
Gå in på
www.forsakringskassan.se/ sedan klickar du på logga in därefter kan du logga in på din sida med t.ex. mobilt bankid. När du är inloggad kan du se tidigare utbetalningar och förmodligen ser du kommande utbetalning för januari. Då kan du jämföra hur mycket du får utbetalt i januari jämfört med tidigare månader.
För att veta hur mycket skatt som ska dras är det enklast att ringa till FK och fråga de ser det i deras system. Fast det verkar som att FK inte är helt uppdaterade ännu, det finns många som inte kan se hur mycket de ska få i januari eller rättare sagt det ser ut som de ska få höjd ersättning med ca 100 kr men det bör vara mer då de ska få sänkt skatt och kanske höjd ersättning.
Jag har inte bank-id så jag inväntar brevet. Jag har bett F.K dra extra skatt varje år för jag vet att man annars blir skyldig för att de drar för lite. Några ettusen spänn extra i månaden tror jag inte ett jota på. Har ju aldrig hänt innan så varför skulle det bli så nu? Skulle bli oerhört förvånad om det översteg 100:-.