• Hana1242

BF september 2022

Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

• Svar på tråden BF september 2022
  • Anonym (15/9)

22+1 idag och jag kräk, kräks och kräks!! så himla trött på det här! 

• Anonym (Maj)

Är det också så hos er att man inte träffar barnmorskan från vecka 11 (inskrivning) till vecka 24? Jag bara undrar eftersom i ett av mina appar stod nåt om att bm börjar mäta magen redan i vecka 20. Troligtvis är det bara fel i appen men jag undrar hur det är hos er andra. 

• MissDB
    Anonym (Maj) skrev 2022-05-08 08:07:20 följande:

Är det också så hos er att man inte träffar barnmorskan från vecka 11 (inskrivning) till vecka 24? Jag bara undrar eftersom i ett av mina appar stod nåt om att bm börjar mäta magen redan i vecka 20. Troligtvis är det bara fel i appen men jag undrar hur det är hos er andra. 

I min kommun så är det först inskrivning, sen vecka 16, 20, 25 osv. 16 vill de fånga upp de med psykisk ohälsa. V 20 efter RUL och först v 25 börja man mäta sf-måttet. Nu vet jag att det också är olika beroende på om man är förstföderska eller omföderska.
  • Anonym (15/9)

23+5 kommer jag vara vid första riktiga besöket!
  • LitenBlomma

Ja precis, inskrivning, Kub, Rul och sen Bm besök v 25+

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • LitenBlomma
    Syren93 skrev 2022-05-07 06:48:06 följande:

Går in i vecka 21+0 i morgon (tjoho) och har börjat spana lite på vagn. Det känns som rena djungeln! Jag förstår att det enklaste kanske är att åka till en butik och kolla. Tänkte om ni hade några tips!

Jag vill helst slippa lägga en månadslön på vagn.. Och vill ha en som fungerar bra att köra med på landet! Gillar vagnar som har 4 stora hjul, alltså ej små där framme, men hittar typ inte det!

Hoppas ni alla mår bra Glad

Jag köpte en Bugaboo Buffalo-13 när jag väntade mellanpojken och den har jag även haft till nästa och kommer att behålla till denna pojke. Flickorna hade Cameleon men den har lite mindre framhjul. Buffalo är mer robust och funkar på grusväg. Som en blandning av en Emmaljunga och Cam.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Emma1b

Blocket har en massa vagnar till bra priser!

Jag är i v 19+6 och har bmbesök nästa vecka, dvs vecka 21. Sen tror jag nästa är vecka 25. Det är kanske olika i olika regioner?

Jag känner små lätta sparkar sporadiskt, men enligt bm som gjorde rul är det inte förrän v 25 man bör känna rörelser varje dag, så då blev jag lugn :)

Har haft väldiga problem med huvudvärk. Är det nån mer som har det? Ligger lite lågt i järn och erythrocyter, men läkaren tyvkte inte det var alarmerande. Har läst att lågt järn kan ge nattliga svettningar som symptom pch det har jag verkligen!

• Jooosen

Grattis alla som varit på RUL och det ser bra ut! Är i vecka 23 nu. Har ni fått någon mage än? Min är ganska liten fortfarande precis som förra gången. Hur mår ni? Här sparkar lillen för fullt nu och jag känner aktivitet främst vid typ 22-23 när jag ska sova. Åt ganska rött kött för ca 2 veckor sedan och hade otrolig ångest efter det och läste skräckhistorier. Men inget att göra något åt just nu :( 

Ivf-barn född 2020, nu spontant gravid bf september 2022
  • Wilmann

Jag har fått mage ganska mycket men känner inga sparkar alls tror jag.
    Har moderkakan i framvägg men vet liksom inte vad jag ska känna efter :(

Svar på tråden BF september 2022