• Hana1242

BF september 2022

Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

• Svar på tråden BF september 2022
  • Hejsan91hejsan

Berättade på jobbet så fort jag visste att jag va gravid då jag måste undvika vissa kemikalier etc på jobbet. Så no secrets här hehe.

• Jordgubbstanten

Berättade i vecka 7.. hamnat att vara hemma nu 7 veckor pga illamåendet och kräkningarna + corona senaste veckan Skrattande
    ska tillbaka till jobbet på fredag och hoppas det funk nu när kräkningarna är färre..

• Jooosen

Berättade som sagt i måndags v15. För chef och två kollegor som kommer påverkas mest. Tre st som jag har kvar att berätta för på jobbet men som inte är lika viktiga. har bara jobbat 6 månader så känns rätt jobbihy överlag att få ett till barn haha ?. Men men 

Ivf-barn född 2020, nu spontant gravid bf september 2022
  • Emma1b

Kub ul idag och alltsåg bara bra ut, är så lycklig! Har ju redan gjort nipt men var livrädd att hjärtat inte skulleslå. Så fantastiskt att få se henne!

Hejsan91hejsan, samma här. Jobbar på labb så samma dag som pluss var det bara att berätta...
  • Hejsan91hejsan
    Emma1b skrev 2022-03-23 21:53:42 följande:
    Kub ul idag och alltsåg bara bra ut, är så lycklig! Har ju redan gjort nipt men var livrädd att hjärtat inte skulleslå. Så fantastiskt att få se henne!

Hejsan91hejsan, samma här. Jobbar på labb så samma dag som pluss var det bara att berätta...
    Awww grattis vad skönt :))!! En sådan himla lättnad! Också så glad Att jag gjorde nipt innan då jag fick en risk på 1:1670 vid KUB trots liten nackspalt, och tror inte jag hade känt mig lugn med det annars. Även Om bm iof sa att det klassas som låg risk. 

vad fick ni för risk På kub?
  • Anonym (15/9)
    Aline2022 skrev 2022-03-23 05:35:18 följande:

Anonym, varför fick du inte veta kön? Tog du privat eller via spec? Nyfiken eftersom jag själv tog via spec och vill veta.

bad du om att få veta kön? tänker om de finns någon ruta eller så de kan kryssa i? 
  • Wilmann

Vi fick 1:20000 på Kub, verkar ju vara det lägsta så känner inte att jag måste göra nipt också annat än att man skulle vilja veta könet :)

• Anonym2022

Hur fick ni veta siffrorna på Kub? När jag gjorde det sa de bara att det var låg risk, inget mer.

• Jordgubbstanten
    Anonym2022 skrev 2022-03-24 10:35:23 följande:

Hur fick ni veta siffrorna på Kub? När jag gjorde det sa de bara att det var låg risk, inget mer.

Här där jag bor får man siffrorna på papper.. men bor i finland så fungerar säkert annorlunda här.
  • Emma1b

Bm visade mig på skärmen,hade 1:20000 på 18/13 och 1:998 för ds. Min utgångsrisk för ds var 1:62 pga ålder och bmi,men med blodprover och nackspalt på 2.2 sjönk den alltså massor. Nu var ju inte siffrorna i sig viktiga för mig eftersom jag redan gjort nipt, jag var mest orolig för väldigt bred nackspaöt, vilket kan bero på hjärtfel. Eller för lågt papp A som kan tyda på problem med moderkakan.
    Idag har illamåendet varit sjukt jobbigt igen,men det känns lättare att hantera när jag fått se lillan, och att min kropp faktiskt gör det den ska Hjärta

Svar på tråden BF september 2022