BF september 2022
Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!
Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!
Berättade på jobbet så fort jag visste att jag va gravid då jag måste undvika vissa kemikalier etc på jobbet. Så no secrets här hehe.
Berättade i vecka 7.. hamnat att vara hemma nu 7 veckor pga illamåendet och kräkningarna + corona senaste veckan
ska tillbaka till jobbet på fredag och hoppas det funk nu när kräkningarna är färre..
Berättade som sagt i måndags v15. För chef och två kollegor som kommer påverkas mest. Tre st som jag har kvar att berätta för på jobbet men som inte är lika viktiga. har bara jobbat 6 månader så känns rätt jobbihy överlag att få ett till barn haha ?. Men men
Anonym, varför fick du inte veta kön? Tog du privat eller via spec? Nyfiken eftersom jag själv tog via spec och vill veta.
Vi fick 1:20000 på Kub, verkar ju vara det lägsta så känner inte att jag måste göra nipt också annat än att man skulle vilja veta könet :)
Hur fick ni veta siffrorna på Kub? När jag gjorde det sa de bara att det var låg risk, inget mer.
Hur fick ni veta siffrorna på Kub? När jag gjorde det sa de bara att det var låg risk, inget mer.
Bm visade mig på skärmen,hade 1:20000 på 18/13 och 1:998 för ds. Min utgångsrisk för ds var 1:62 pga ålder och bmi,men med blodprover och nackspalt på 2.2 sjönk den alltså massor. Nu var ju inte siffrorna i sig viktiga för mig eftersom jag redan gjort nipt, jag var mest orolig för väldigt bred nackspaöt, vilket kan bero på hjärtfel. Eller för lågt papp A som kan tyda på problem med moderkakan.
Idag har illamåendet varit sjukt jobbigt igen,men det känns lättare att hantera när jag fått se lillan, och att min kropp faktiskt gör det den ska