BF september 2022
Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!
Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!
Hej, någon mer som har mer eller mindre noll symptom? Är i v 5+2 idag. Har bokat ett tidigt vul om exakt två veckor. Har varit gravid förut men minns inte hur jag kände såhär tidigt? ska testa o se om stickorna slagit om till 3+ i helgen. Hoppas!
Hej, någon mer som har mer eller mindre noll symptom? Är i v 5+2 idag. Har bokat ett tidigt vul om exakt två veckor. Har varit gravid förut men minns inte hur jag kände såhär tidigt? ska testa o se om stickorna slagit om till 3+ i helgen. Hoppas!
Skönt att det är fler som inte direkt känner något. Är i 6+0 och har inget tydligt. Allt jag EVENTUELLT känner kan bortförklaras med medicinerna jag tar ändå (ivf). Har laddat ner lite graviditetsappar och när jag gick in och läste för ny vecka idag var en så hemskt, det stod typ "It's hard to say you're feeling great. You've lost appetite due to morning sickness." Eh nej?
Var lite otydlig men menar alltså att det stressar mig när det påstås i appar att jag borde må dåligt, haha...
Jag!
Är i v 6+0 idag och känner ingenting alls? Brösten ömmade en del förra veckan och jag var konstant törstig, det var därför jag testade. Nu känner jag i princip ingenting alls. Ingen trötthet, inget illamående, inga onda bröst. Möjligtvis är bröstvårtorna lite ömma, och det värker runt livmodern lite lätt en stund då och då...
Vad skönt att vi är flera utan symtom! Jag är bara v 4+0 idag och är min första graviditet. Känns nästan som man inbillar sig trots positivt digitalt test. Slipper gärna illamående men förstår också att det säkert kan komma lite längre fram.
Slutar man någonsin oroa sig?
Fick ju bruna flytningar för tre, fyra dagar sen... ringde bm som sa att om det var missfall skulle blödningen komma igång ordentligt inom ett par dagar och strecket på teststickan bli tydligt svagare efter några dagar till en vecka. So far so good, jag har inte börjat blöda ordentligt än, så det behöver ju inte vara någon fara.
Men!! Nu är jag istället rädd för att det ska vara ett utomvedshavandeskap?! Går in i vecka 7 idag (6+0) och visst känns brösten lite ömma, men i övrigt har jag liksom inga typiska graviditetssymptom. Däremot känner jag ett jävla tryck (?) runt livmodern... känns typ som att den vill trilla ur kroppen, särskilt när jag gör någonting som kräver att jag tar i lite. Ugh... om det är utomkveds vill jag ju inte behöva vänta tills det spricker och jag får skitont - men så länge jag inte får skitont vill de inte kolla någonting heller.
Hej allihop!
Plussade ikväll! :)
Är 45 i mars och blev spontant gravid i höstas men fick missfall men är gravid igen nu :)
Är så himla glad men vet såklart att oddsen är emot mig men å andra sidan var de det från början :)
Beräknad 30/9