Diagnos och otrohet
Jag har ADD inte ADHD men vi har samma problematik kring impulsivitet ocj konsekvenstänkande. Personer med ADHD/ADD är att vi tar risker. Vanliga människor som inte har ADHD har ett bättre kontroll kring impulsivitet och konskvenstänkande. Nu har inte jag problem med otrohet utan har dragit på mig massa onödiga lån och köpt saker jag inte haft råd med. De är detta hon måste kom till insikt med. Hon har ett handikapp likt mig där och då gör hon saker som hon kommer ångra men som egentligen inte vill. De har med impulsivitet och att vi går från handling direkt istället för tanke(konskevenstänkande). Vi agerar först och tänker sen. Jag har varit hos en psykolog och arbetat med dessa bitar. Nu stannar jag alltid upp och tänker innan jag köper något eller kring lån. Dr krävs arbete och att man kommer till insikt. Samma med din flickvän. Hon gör dummas saker med andra killar för där och då känns de rätt. Hon menar säkert att hon inte vill vara otrogen men eftersom hon har svårt kring impulsivitet och konsekvenstänkandet så är hon otrogen. Hon måste börja arbeta med sig själv. Precis som en narkoman han måste sluta ta droger, en kleptoman sluta med ta saker och som i hennes fall hon har ADHD då måste hon arbera med risktänkande och sin impulsivitet. Du kan inte förändra henne hon måste göra det. Du kan stötta henne att gå till en psykolog men hon måste vilja själv förändra henne. Fråga henne om hennes otrohet är värt att förlora dig. å henne att inse värdet av dig som person och att hennes impulsivitet och handlingar kan få förödande konskvenser att du lämnar henne. Lycka till från killen med ADD =)