Psykar mamma mig?
Hmmm? när är ju inte riktigt rätt. Jag har haft liknande problem med min mamma, inte riktigt samma som du men känt under lång tid att det inte är okej hur mamma fått mig känna eller hennes beteende. Och vi har också alltid haft god relation egentligen.
Det enda som kändes rätt för mig var att tillsist ta ett ordentligt snack med min mamma. Tala om för henne hur hon får mig att känna, ge konkreta exempel på vad hon säger och gör som gör att jag känner si och så. För det kan ju vara så att din mamma precis som min inte själv begriper hur fel hon beteer sig och hur orättvist hon behandlar er?
Det är jobbigt att ta sånna samtal men det var absolut nödvändigt i mitt fall och det har skett förbättringar i mitt fall.
Ifrågasätt din mamma. Tycker du att det är rättvist att du ger vissa barnbarn dyra klappar och andra ingenting? Älskar du mig och mina barn mindre än min syster och hennes?
Du har ju konkreta svar som bevisar precis det, i och med att ni fått 200 kr och de andra mer. Hon berömmer och håller bara flickan och inte din son.
Hon behöver få se och höra hur skevt hon beteer sig.