Psykar mamma mig?
För att hålla det kortfattat, min syster och jag har en väldigt god relation och fick i somras bebisar med någr veckors mellanrum. Vi bor i samma område som vara föräldrar och skulle väl påstå att vi har en bra relation och kontakt. Men så har min mamma en väldigt konstig attityd mot mig, som jag upplever det. När min syster och jag är i samma rum så lovordar hon systern, hon är så naturligt vacker, så fin osv. Bör vi var gravida kommentera hon bara hur det strålar om min syster, hon har så fin mage är så vacker som gravid osv. När vi fått våra bebisar i somras så var det bara hyllningar om systerns bebis som var en flicka. Min son var precis som "åh bättre lycka nästa gång". Nu är dom närmare halvåret och jag får höra gliringar i ett om att vi inte fick en dotter, vi borde skaffa en till så kanske vi också får en så söt flicka. Nu har vi redan en dotter och är överlyckliga för vår son, inte pga bara könet utan att vi kunde få ett till friskt barn, vilket jag också sagt. I helgen träffades vi och mamma lovordar systerdottern med hur söt och gullig hon är. Och säger en om vår son " han ser ut som en fågel" jag fråga vad menar du? " ja han har så stora blå ögon och liten näsa som en uggla". Vår son vill hon aldrig röra vis, medan systerns bebis är hon först att ta och ska givetvis hålla så systern kan äta osv. Nu är det prat om julklappar och min mamma fråga om jag kunde lösa julklappar till mina barn, hon bidrar med 200kr. Ok sa jag så fråga hon i veckan vad hon skulle swisha.. sen börja hon älta att det blir så dyrt hon hade köpt en barbiehusbil till brorsdotter för 600kr, och lika mycket till hans son. Och en gåstol för 600kr till systerdottern. Men hon skickar 200kr till mitt barn och bebisen är så liten så han behöver väl ingen julklapp? Det skiljer 3v i ålder på min och syrrans bebis. Och visst han är bara halvåret och förstår inte vad julklapp är men man kan väl köpa en liten leksak? Jag får verkligen känslan av att hon ogillar mig och min barn. Fast jag är enda barnet som alltid hjälper till och alltid skött mig själv. Eller tar jag åt mig onödigt mycket av kommentarerna?