Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Är det modernt eller omodernt med lång vinterkappa? Jag fick höra en lustig kommentar!

Anonym (K) skrev 2021-12-16 08:57:48 följande:

DU känner dig smickrad för att de pratade om din kappa....? Den har ju ingenting med dig som person att göra.

Mode för dagen struntar jag fullständigt i, det som betyder något är estetik. Långa kappor är snyggt, på rätt person. Långa personer främst. Är man kort så ska den inte gå längre än knät, helst lite kortare.

Ajdå, då gör jag helt fel. Alla mina kappor går ner till halva vaden och har aldrig hört att jag måste behöva bära en kortare kappa (vilket jag inte heller kommer göra, då jag tycker jag ser ut som en förvuxen tonåring). Är 161 och 60+ och har alltid, genom hela mitt liv, endast ägt kappor som gått till halva vaden.
    Sedan har jag självklart jackor som är kortare.
  • sextiotalist
    jungfrun01 skrev 2021-12-15 22:33:38 följande:

Hej TS!

20-årig tjej här. Är väl inte den mest modeintresserade personen, men någorlunda koll har jag.

Långa kappor är väldigt trendigt, speciellt raka silhuetter dvs inte insydda i midjan. Färger som beige, brun, krämvit och såklart svart är inne.

Väldigt mode just nu med låga kappor och inte något som alla ?vågar? bära upp. Gärna kombinerat med grova sneakers eller kängor. Så absolut skulle jag säga att du är helt rätt i tiden, haha! Den är säkert supersnygg! :)

Jag vägrar, då menar jag vägrar, sätta på mig dessa rejält fula skor. Det var ett sådant mode under 90-talet, det blev inga skor de säsongerna heller.
Svar på tråden Är det modernt eller omodernt med lång vinterkappa? Jag fick höra en lustig kommentar!