Inlägg från: Anonym (Fiftyfifty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fiftyfifty)

Ni som är i relation med barn, hur fördelar ni ekonomin?

Delar ni lika på allt eller är det en som betalar alla räkningar, spar ni pengar gemensamt eller separat, vem betalar vad för barnen?

Vi tjänar inte lika mycket men delar på allt, sedan spar vi separat, men jag spar mindre då jag tjänar mindre... Det här börjar bli en diskussion. Jag tycker vi bara ska putta in allt i en gemensam pott, vi är ju familj! 

• Svar på tråden Ni som är i relation med barn, hur fördelar ni ekonomin?
  • Anonym (Fiftyfifty)
    Anonym (L) skrev 2021-12-16 14:27:35 följande:

Vi delar alla fasta utgifter på hälften. Eftersom jag jobbar deltid pga min mans arbetstider så betalar han mer på bilen. I övrigt styr vi över våra egna pengar, skulle inte stå ut med att inte få bestämma själv över mina pengar. Alla stora gemensamma utgifter delar vi såklart på och om någon vabbar mer drar vi av det på räkningarna t ex. Vi turas om att handla mat. Har man en bra dialog så löser det sig och jämnar ut sig.

Intressant, förstår att man vill styra över sina egna pengar men om ni delar lika och du jobbar deltid, kan du känna att det blir mindre kvar av dina pengar då mot vad han har kvar? Förstår du.vad jag menar?
Svar på tråden Ni som är i relation med barn, hur fördelar ni ekonomin?